سخنگوی دولت: با «خرابکاری شرافتمندانه» می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند/ با عاملین برخورد عبرت‌انگیزی صورت خواهد گرفت

کد خبر: 1208737

سخنگوی دولت گفت: عاملین حادثه مسمومیت‌ها هم معرفی می‌شوند و هم با آنها برخورد عبرت‌انگیزی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت: با «خرابکاری شرافتمندانه» می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند/ با عاملین برخورد عبرت‌انگیزی صورت خواهد گرفت

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در گفتگویی درباره مسمومیت دانش‌آموزان اظهار داشت: اسم اقدام تروریستی را «خرابکاری شرافتمندانه» گذاشتند و می‌خواهند مدارس را به تعطیلی بکشانند.

وی افزود: متأسفانه شاهد بوده‌ایم در این ماه‌های اخیر اصطلاحاتی از یک سو مضحک و در یک سو هم بسیار ناراحت‌کننده که نمایشگر نوع نگاه برخی تفکرات به مسائل کلان موجود در جهان و کشور و اجتماع مردم هست در میان حتی برخی از رسانه‌ها تحت عنوان خرابکاری شرافتمندانه منعکس شد که هم از یک سو مضحک است و هم از یک سو نگران‌کننده.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: تفکری ترویج شد در آن ایام در برخی از رسانه‌های تروریستی و متأسفانه در برخی از نهادهای امنیتی خارج از کشور که مثلاً برای اقدام خلاف امنیت عمومی، برای چاقوکشی و استفاده از سلاح سرد از عبارت تشجیع استفاده شد، یعنی شجاع کردن افراد ،(جوری این موضوع را اشاعه دادند که) انگار کار خوبی صورت می‌گیرد

وی افزود: یک نوع فضاسازی گسترده‌ای صورت گرفت برای اینکه کارهای غلط،‌ درست جلوه داده شود. تخریب، آتش‌سوزی، با سنگ به دیگران زدن، درست جلوه داده شود. این کاری به کشور ما هم ندارد و هر جای جهان شما بروید توهین چیز بدی است. هر جای جهان تخریب، آتش زدن و سنگ زدن، توهین کردن چیز بد و منفوری است. متأسفانه یک برنامه‌ریزی‌های متعددی نهادهای امنیتی برخی کشورهای متخاصم با کشور ما انجام دادند، که این اتفاق‌ها صورت بگیرد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: حدودا ما این سلسله رفتارها را در ماه‌های گذشته دیده‌ایم؛ یعنی یک دوره‌ای برای شلوغی در خیابان و ایجاد آشوب و ایجاد ناامنی برای کسب و کارها و تأثیرگذاری در روی نرخ‌های ارز، ناامنی‌سازی‌هایی می‌بینیم که هدف هم مشترک است؛ و آن جلوگیری از رشد کشور است و در همین راستا تمام تلاششان را کردند که دانشگاه‌ها تعطیل بشود با ایجاد ناامنی و تخریب، با فضاسازی در داخل دانشگاه‌ها که خب موفق نشدند.

وی افزود: حالا این جریان‌ها با ایجاد ناامنی در داخل مدارس به دنبال اهداف خود هستند که خب در این مورد هم موفق نشدند و این هم سلسله همان رفتارهاست که این موضوع مسمومیت هم مشابه همان رفتارهاست که ان‌شاءالله هم منشا آن پیدا خواهد شد و هم با جدیت با آن برخورد خواهد شد و راه به جایی نخواهد برد و زشتی و غیرانسانی بودن دشمنان این مرز و بوم را به جهانیان بیش‌تر نشان خواهد داد.

بهادری جهرمی گفت:  هرچقدر جلوتر می‌رویم، این درنده‌خویی آن‌ها بیش‌تر می‌شود، یک دوره‌ای می‌رفتند تحریک می‌کردند، بعد هم در رسانه‌های تروریستی نمایش می‌دادند که به جای ینکه کلاس درس جای درس خواندن بشود، بشود جای توهین و شعار و اقدامات ضدارزشی انجام دادن، حالا آن‌ها در آن مورد موفق نشدند،  آمده‌اند سراغ اینکه در مدارس ناامنی ایجاد کنند و کلاس درس را تعطیل کنند. یک بار به بهانه شعار، یک بار به بهانه ایجاد ناامنی، این‌ها نشانه این است که جنس مخالفان با ایران از چه جنسی هستند و البته که سوابق این‌ها را ایرانیان می‌شناسند.

وی افزود: سوابق آن ها یعنی منافقین که 17 هزار ترور را در کشور داشتند، یا مثلاً سوابق سلطنت‌طلب‌ها که اقدامات آن‌ها یعنی ساواک که ایرانیان در تاریخ فراموش نکرده‌اند این موضوعات را و حالا هم می‌بینیم همان کسانی که آنجا شکنجه می‌کرده‌اند در راهپیمایی در خارج از کشور مدعی حقوق انسان‌ها و زنان هستند. این‌ها هم در ادامه همان مسیر است که مطمئنا در ایام اخیر با اینها مقابله شد و ملت هم در مقابل اینها ایستادند، و در مورد اخیر هم ملت در مقابل آن خواهد ایستاد و پشت پرده‌ها هم بعد از آن‌که روشن بشود معرفی خواهد شد و هم برخورد مؤثر و عبرت‌انگیزی انجام خواهد شد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها