گفت‌وگوی «فردا» با عباس سلیمی‌نمین

تبعات منفی فعالیت سیاسی-انتخاباتی وزرا بر عملکرد دولت

کد خبر: 1208763

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مصروف شدن توجه وزرا به مسائل سیاسی از یکسو توان شان را در حل مشکلات کاهش خواهد داد و از یکسوی دیگر رقابتی را حتی در درون خود دولت پدید خواهد آورد که آن هم عامل بازدارنده خواهد بود.

تبعات منفی فعالیت سیاسی-انتخاباتی وزرا بر عملکرد دولت

گروه سیاسی فردا: نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور برگزار شد. حضور محوری 2 عضو کابینه دولت سیزدهم در مجموعه سیاسی شریان با انتقادهایی همراه بود. منتقدان بر این باور هستند که اوضاع کنونی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاب می کند مسئولان ارشد اجرایی تمام حواس و فکر خود را معطوف به حل مشکلات مردم کنند، نه آنکه بخشی از تمرکز خود را به فعالیت های سیاسی برای ورود به انتخابات مجلس آینده اختصاص دهند.

عباس سلیمی نمین در گفتگو با فردا درباره تبعات فعالیت سیاسی-انتخاباتی اعضای کابینه بر عملکرد دولت سیزدهم گفت: برخی افرادی که امروز عضو هیأت دولت هستند، امیدواری بود که بتوانند در حل مشکلات جامعه به ویژه حوزه مسکن گام های بلندی بردارند اما مصروف کردن توجه شان به مسائل سیاسی از یکسو توان شان را در حل مشکلات کاهش خواهد داد و از یکسوی دیگر رقابتی را حتی در درون خود دولت پدید خواهد آورد که آن هم عامل بازدارنده خواهد بود.

وی افزود: این تلقی حاصل خواهد شد که اینها می خواهند از حاصل کارشان برای یک جریان خاص سیاسی با تفکر جبهه پایداری بهره بگیرند، طبیعتا وقتی چنین تلقی به وجود بیاید سایر گرایش ها با جان و دل وارد همکاری با آنها نخواهند شد و این لطمه به منافع ملی می زند. یک وزیر جوان و توانمند که می تواند در جهت رفع مشکلات مسکن گاهم های خوبی بردارد، اگر وارد وادی فعالیت سیاسی شود، هم بخشی از توانش را در مسیر دیگری به کار خواهد گرفت که قطعا زیان بار است و هم رقابتی را ایجاد می کند که باعث می شود مسیر خیلی برایش هموار نباشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اعلام موجودیت مجموعه سیاسی «شریان» با حضور اعضای جداشده از جبهه پایداری گفت: در ماه های نزدیک به برگزاری انتخابات فعالیت هایی از این دست خیلی دور از انتظار نیست. در این ایام معمولا افرادی همگون دور هم جمع می شوند تا بتوانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی سهم بیشتری از نمایندگان راه یافته به پارلمان را به خود اختصاص دهند.

وی افزود: آنچه درباره این مجموعه سیاسی به چشم می آید ناهمگونی افراد حاضر در این مجموعه است. افرادی که تجربه تلخی را از آنها در جبهه پایداری داشتیم حالا در قالب دیگری قرار بگیرند، بدون آنکه جهش فکری را در آنها شاهد باشیم، این اتفاق تکرار تجربیات تلخ گذشته خواهد بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: برخی از کسانی که جزء مجمع عمومی این تشکل جدید هستند، قبلا در قالب پایداری یک نوع نگاه تمامیت خواه سیاسی را به نمایش گذاشتند یعنی این طور نشان می دادند که گویی «همه خوبی ها در آنها متجمع است و دیگران باید خودشان را با آنها تطبیق دهند». این نگاه قابل پذیرش نبود و الان هم نیست.

وی افزود: نگاه تمامیت خواهی چه از جانب تفکر جبهه پایداری باشد و چه از جانب جبهه مشارکت نه تنها پیش برنده نیست بلکه متوقف کننده خواهد بود. حالا از این تفکر کسانی با اسم جدید به میدان بیایند، فکر نمی کنم به نتایج جدیدی بتوانیم امید ببندیم بلکه برعکس می توان نگرانی هایی داشت. امیدوارم این افراد ناهمگون جداشده از جبهه پایداری قبل از آغاز فعالیت سیاسی در قالب یک مجموعه جدید، بازنگری در تفکرات قبلی خود داشته باشند.

سلیمی نمین بیان کرد: فعالیت تشکل های سیاسی در آستانه انتخابات باید بتواند رقابت ها را شفاف تر و امید به کسب نتایج بهتر را در ایجاد یک مجلس قوی تقویت کند. اگر افراد شاخص حاضر در یک تشکل سیاسی چنین رویکردی را دنبال کنند یا به چنین ویژگی شناخته شوند، قطعا فعالیت این مجموعه می تواند برای انتخابات مفید باشد اما در مقابل اگر احساس شود این افراد در جبهه پایداری لطماتی زدند و الان نیز می خواهند در یک قالب جدید همان نحوه و نگرش را دنبال کنند، فکر نمی کنم فعالیت آنها از این جهت خیلی عایدی امیدوارکننده ای برای جامعه داشته باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها