همه کارکنان دولت مشمول دریافت مزایا شدند

کد خبر: 1208829

با تصویب مجلس شورای اسلامی، همه کارکنان دولت مشمول دریافت مزایا خواهند شد.

 همه کارکنان دولت مشمول دریافت مزایا شدند

در جلسه علنی نوبت سوم امروز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بندالحاقی ۱ تبصره ۱۲ به شرح زیر به تصویب نمایندگان رسید و همه کارکنان دولت مشمول دریافت مزایا خواهند شد.

طبق این مصوبه، در اجرای ماده (۴۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) و در راستای برقراری نظام پرداخت عادلانه کارکنان دولت، دولت مکلف است در اعطای مزایای جانبی از قبیل پرداخت‌های مناسبتی، رفاهی، بیمه تکمیلی، هزینه ایاب و ذهاب، حق مسکن به‌گونه‌ای عمل کند که موارد مذکور به صورت عادلانه شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی گردد. ضوابط اجرایی پرداخت این مزایا به تصویب شورای حقوق و دستمزد می‌رسد.

همچنین نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای حذف بند (ل) تبصره ۱۲ موافقت کردند. در بند (ل) تبصره ۱۲ لایحه دولت آمده بود: به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و مستثنیات آن اجازه داده می‌شود برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان خود با هدف تسهیل در پرداخت، در صورت موافق مستخدم یا مستخدمین مشمول بازنشستگی، با تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی نسب به واگذاری اموال مازاد منقول و غیرمنقول دستگاه پس از اخذ مجوز از عالی‌ترین مقام دستگاه و تعیین قیمت آن با ارزیابی سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری، به واجدان شرایط بازنشستگی به صورت منفرد یا مشترک اقدام نماید. دستورالعمل اجرایی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور ظرف سه ماه پس از تصویب قانون، ابلاغ خواهد شد./ فارس

 نمایندگان مجلس ساز و کاری برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی تعیین کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، ساز و کاری برای ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی تعیین کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲، بند (ج) تبصره ۱۲ را به تصویب رساندند و دستگاه‌های ‌اجرایی را ملزم به پرداخت‌های غیرمستمر براساس آیین‌نامه‌ای که توسط سازمان ‌برنامه‌ و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور پیشنهاد و به‌ تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید، کردند.

براساس بند (ج) تبصره ۱۲؛ ‌به‌منظور ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی در دستگاه‌های ‌اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ارائه خدمات مؤثر به ذی‌نفعان‌، دستگاه‌های ‌اجرائی موظفند پرداخت‌های غیرمستمر را براساس آیین‌نامه‌ای که توسط سازمان ‌برنامه‌ و بودجه کشور (‌مسئول) و سازمان اداری و استخدامی کشور حداکثر تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ پیشنهاد و به‌ تصویب‌ ‌هیأت وزیران خواهد رسید، پرداخت نمایند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها