گفت‌وگوی «فردا» با جعفر قنادباشی

ایران در سفر اخیر گروسی سیاست‌های صهیونیست‌ها را خنثی کرد

کد خبر: 1209327

جعفر قنادباشی گفت: غربی‌ها مدت‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند خواسته‌هایشان را بر ایران تحمیل کنند و حالا فهمیده‌اند که خودشان بیش از همه از این شرایط متضرر شده‌اند.

ایران در سفر اخیر گروسی سیاست‌های صهیونیست‌ها را خنثی کرد

گروه سیاست سایت فردا: سفر اخیر رافائل گروسی به ایران ابعاد بسیار مهمی دارد؛ از جمله آنکه با رفع مشکلات میان ایران و آژانس شاید زمینه احیای مذاکرات و احیانا رفع تحریم‌ها باز شود.

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «سفر اخیر آقای گروسی به ایران سلسله جنجال‌های رسانه‌ای صیهونیست‌ها را خنثی کرد. آنها سعی می‌کردند با حملات رسانه‌ای خود ایران را تحت فشار قرار دهند اما ایران جلوی این دست اقدامات را گرفت. البته این را هم بگویم که آقای گروسی سابقه خوبی ندارد و در گذشته بارها با صهیونیست‌ها همکاری کرده است؛ از جمله سفر قبلی او به ایران که بعد از سفرش و پیش از آنکه به شورای حکام برود، به اسرائیل رفت و با مقامات این رژیم مشورت کر اما حالا او مجبور شد که به ایران بیاید زیرا ایران اهل عقب‌نشینی در برابر زیاده‌خواهی‌شان نبوده و نیست. ایران ترسی از شفاف‌سازی در حوزه هسته‌ای ندارد و به قول معروف آن را که پاک است، از محاسبه چه باک است».

او ادامه داد: «حسن نیت ما ثابت شده است و غربی‌ها که می‌خواستند با فشار به ایران از ما امتیاز بگیرند، امروز در موقعیت بدی قرار گرفته‌اند. غربی‌ها مدت‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند خواسته‌هایشان را بر ایران تحمیل کنند و حالا فهمیده‌اند که خودشان بیش از همه از این شرایط متضرر شده‌اند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «در یکی دوماه اخیر بحث بر سر این بود که میزان ذخیره اورانیوم ما بیش از میزان مقرر است و از سوی دیگر می‌گفتند که غنی‌سازی بیش از 80درصد کشف شده است. آنها می‌خواستند با این اتهامات فشار را بر ایران افزایش دهند و امتیاز بگیرند اما در سفر آقای گروسی به ایران همه این سیاست‌ها از بین رفت».

قنادباشی در پایان گفت: «غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا به اشکال مختلف ایران را ضعیف کنند اما نتوانستند. آنها نگرانی‌های مختلفی دارند از جمله ارتباط ایران و روسیه، مبادلات تجاری ایران و چین و... اما با این همه نمی‌توانند انکار کنند که از قطع ارتباطشان با ایران بیش از همه خودشان متضرر شده‌اند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها