رئیسی در آیین افتتاح کلان بیمارستان حضرت مهدی(عج)؛

برنامه دولت به سامان رساندن کارهای نیمه تمام است / تجهیزات پزشکی ایران قابل رقابت با دنیاست

کد خبر: 1209377

رئیس جمهور پس از افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) گفت: برنامه دولت تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه های نیمه تمام است.

برنامه دولت به سامان رساندن کارهای نیمه تمام است / تجهیزات پزشکی ایران قابل رقابت با دنیاست

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز چهارشنبه همزمان با میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت، بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی (عج) را تهران افتتاح کرد که بزرگترین و مجهزترین بیمارستان خاورمیانه به شمار می رود.

رئیس جمهور پس از افتتاح این بیمارستان در سخنانی فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) را تبریک گفت و اظهار داشت: نیمه شعبان از شب‌های قدر است زیرا ظرف تولد یک انسان کامل است و امیدواریم در این ایام با برکت خداوند برکات خود بر امت اسلامی نازل کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کارهای بزرگ و خالصانه که با انگیزه الهی و خدمت به مردم انجام می شود، برای همیشه ماندگار است، از خیرینی که در ساخت این بیمارستان کمک کردند، قدردانی کرد و گفت: خروجی این کار خدمت به مردم محسوب می شود و نوعی عبادت است و این اقدامات برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی با تشکر از کادر درمانی و پزشکی در صیانت از جان مردم در مقابله با ویروس کرونا، گفت: حرکت ماندگار این عزیزان در حوزه سلامت و پزشکی نمونه ای از ایثار و گذشت است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی برای خدمت به مردم افتتاح شده است، از همه دست اندرکاران ساخت آن از دولت های گذشته و نیز خیرانی که در این پروژه نقش داشتند، طراحان، مهندسان، شرکت های پیمانکاری، ناظران و کارگران، وزرای سابق و اسبق بهداشت و وزیر کنونی بهداشت تشکر کرد که کمک کردند یک مرکز درمانی آبرومند و مجهز افتتاح شود.

رئیس جمهور برنامه دولت سیزدهم را تکمیل و به سامان رساندن کارها و پروژه های نیمه تمامی دانست که سالها بر زمین مانده‌اند و در این باره توضیح داد: همه این کارها در کارنامه و به نام نظام جمهوری اسلامی ایران و در راستای خدمت به مردم عزیز ایران نزد خدا ثبت می شود.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که ده یا پانزده سال نیمه‌کاره رها شده باید ساماندهی شود؛ تمام این پروژه‌های نیمه‌تمام در سبد نظام جمهوری اسلامی ایران است و هرکس آجر روی آجری گذاشته به مردم خدمت کرده‌است.

تجهیزات پزشکی ایران قابل رقابت با دنیا است/ ۹۷ درصد دارو در کشور تولید می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تجهیزات پزشکی و اتاق عمل ایران به دست شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان ما تولید شده که قابل رقابت با تجهیزات پزشکی دنیاست، گفت:۹۷ درصد دارو در کشورمان تولید می شود که باید شرکت‌های داروسازی مورد حمایت قرار گیرند.

آیت الله رئیسی با اشاره به آمادگی شرکت های داروسازی برای جذب نخبگان، اظهار داشت: امروز شرکت های داروسازی علاوه بر رفع نیاز داخلی، امکان صادرات را دارند که این برای دولت مسئولیت آور است و باید از این شرکت ها حمایت کند.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان هوشمند امام مهدی (عج) بیان داشت: حضور ۴۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاهها در این مرکز درمانی از افتخارات کشور است تا اساتید ما علاوه بر پرورش دانشجو بتوانند در حوزه کاربردی هم وارد شوند و به ارتقای کیفیت درمان در کشور کمک کنند.

وی از کادر درمان خواست که کیفیت حوزه درمان در کشور را حفظ کنند و بیان داشت: نباید از کیفیت کار کاسته شود؛ همین عاملی است که پزشکی ما را در منطقه و دنیا نام آور کرده است برخی مقامات کشورهای دیگر که ملاقات می‌کنم، به من می‌گویند که مردم کشورشان ترجیح می دهند به جای اروپا برای درمان به ایران بیایند چون سطح پزشکی جمهوری اسلامی را بالا می‌دانند.

آیت الله رییسی با اشاره به قطب های گردشگری سلامت در شهرهای شیراز، مشهد ، یزد و دیگر استانها بیان داشت: این از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و همت والای پزشکان متخصص ایرانی و نیروهای دلسوزی است که دغدغه سلامت مردم را دارند.

وی با قدردانی از همه پرستاران و کادر درمان کشور به دلیل مقابله همه جانبه با کرونا اظهار داشت: همه پرستاران عزیز در مسیر مقابله با کرونا برای صیانت از جان مردم افتخار آفریدند و کاری مثال زدنی انجام دادند.

رییس جمهور احداث بیمارستان ها، اورژانس ها و کلینیک ها در کشور را از ضروریات دانست و بیان داشت: باید اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف که چندین سال عقب مانده است در دستور کار قرار گیرد و دولت در تلاش است تا هر چه زودتر این پروژه ها را به اتمام برساند این از کار های مهمی است که باید انجام شود.

رئیس‌جمهور بر رفع کمبودها در حوزه های پزشکی بیمارستانی تاکید کرد و گفت: باید اقداماتی انجام دهیم که روند درمانی و پزشکی افراد به بیمارستان و اتاق عمل کشیده نشود.

آیت الله رئیسی به سفر اخیر خود به بوشهر بیان داشت: در منطقه کنگان عسلویه با توجه به آلایندها امراضی وجود دارد باید در این زمینه پیشگیری کنیم که به درمان نیاز نداشته باشیم.

وی سرمایه گذاری در حوزه بهداشت را برای دولت بسیار پر اهمیت عنوان کرد و گفت: بر اساس تقدم پیشگیری بر درمان باید برای پیشگیری اهمیت قائل شویم و کار متفاوتی در این حوزه انجام دهیم.

کار بزرگ همت بزرگ می خواهد

رئیس جمهور با بیان اینکه کار بزرگ همت بزرگ می خواهد، گفت: احداث این بیمارستان نشانه ارزشمندی از یک همت بلند است و از جهت هوشمندی با بقیه بیمارستانها متفاوت است و نشان می دهد که کشور ما ظرفیت کارهای بزرگ را دارد و می تواند بیشتر از این رشد و پیشرفت کند.

آیت الله رییسی ظرفیت نیروی انسانی خلاق، مبتکر و کارآمد در کشور را سرمایه های بزرگی خواند و اظهار داشت: این سرمایه ها ارزشمندی است و اینکه در بین جوانان رغبت بیشتری برای گرایش پزشکی در کشور وجود داد فرصت خوبی برای استفاده از نخبگان، ارتقا علم و دانش پزشکی است.

وی افزود: علوم پزشکی باید ارتقا پیدا کند و همه کارهای پیشینیان را ارج می نهیم ،در گذشته برخی از پیوندها اعضا در کشور نبود دانش پزشکی در کشور ما از این نقطه به نقطه برتر رشد پیدا کرده و نشان می دهد ما می توانیم مرجعیت داشته باشیم.

می توانیم مرجعیت علمی پیدا کنیم

رئیس جمهور تاکید کرد: ما می توانیم مرجعیت علمی پیدا کنیم و نه تنها در منطقه بلکه برای جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به حوزه درمان در طب سنتی هم بیان داشت: به برخی از کادر درمان گفتم این حوزه را مدیریت کنید که برخی در کار اطبا دخالت می کنند در اینجا ادعای در مورد داروی سنتی وجود دارد این را به آزمایشگاه ببرید و در صورت تایید به مردم اعلام کنید که مورد قبول جامعه علمی کشور است یا خیر؛ به جای اینکه طرد شود باید بگوییم قابل بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه طب سنتی باید تحت اشراف و نظارت پزشکان و اطبا قرار گیرد افزود: حرف های جدید در این زمینه باید از سوی اساتید و بزرگان مورد بررسی قرار گیرد؛ این راه را برای حرف های جدید باز بگذاریم و به نوآوری ها و خلاقیت هایی که در این حوزه وجود دارد توجه کنیم زیرا نظریات جدید تکرار ایده های قدیم نیست .

آیت الله رییسی بیان داشت: باید راه را باز بگذاریم تا دانشجویان و اساتید حرف های جدید بزنند و در این زمینه ترسی نداشته باشیم که این حرف را کسی نگفته است؛ باید بررسی کنیم و نگوییم قابل قبول نیست باید در مباحث علمی زمینه را برای نخبگان باز کنیم .

رئیس جمهور این رویه را تداوم کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی است دانست که مقام معظم رهبری همیشه بر آن تاکید داشتند و اظهار داشت: باید راه نظریات و سخنان جدید باز شود تا نخبگان و دانشجویان بتوانند فکر کنند، در محیط های آکادمیک باید فضا اینگونه باشد وبستر رشد فراهم شود.

رئیس جمهور با تاکید بر ارتقاء علم در کشور گفت: امیدواریم اندیشه های نو بتواند به ارتقا رشد و پیشرفت کشور کمک کند همان طور که رهبر انقلاب بر تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان تاکید کردند امیدواریم که این اقدامات بتواند رضایت مردم را در حوزه درمان فراهم کند.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: رضایت و سلامت مردم برای ما بسیار مهم است هر چقدر بتوانیم هزینه درمان را کاهش دهیم برای ما بسیار مهم است و امیدواریم دولت بتواند نقشی بهتری برای آرامش مردم در حوزه های مختلف فراهم کند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها