مجلس پیگیر آزادی سریع حمید نوری از زندان سوئد

کد خبر: 1209399

رئیس کارگروه روابط خارجی مجلس با اشاره به جلسه کمیته متبوعش درباره آخرین وضعیت پرونده «حمید نوری»، گفت: پرونده حمید نوری یک مسئله قضایی نیست و یک موضوع سیاسی و امنیتی است.

مجلس پیگیر آزادی سریع حمید نوری از زندان سوئد

عباس گلرو رئیس کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره  به جلسه هم‌اندیشی کمیته متبوعش  درباره  آخرین وضعیت پرونده حمید نوری، گفت:موضوع  حمید نوری یک مسئله ملی است و یک بحث شخصی نیست. آقای حمید نوری در چنگال  دستگاه قضایی سوئد گرفتار شده و ما تلاش می‌کنیم تا وی را کمک کرده و از این وضعیت نجات دهیم.

وی درباره جلسه‌ای که در کمیته روابط خارجی با حضور رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، بیان کرد:در این جلسه تاکید شد که اولا پرونده حمید نوری با جدیت توسط دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود ثانیا از خانواده حمید نوری حمایت همه جانبه شود که این خانواده تنها نماند.

رئیس کارگروه روابط خارجی مجلس ادامه داد: همچنین در این جلسه تاکید شد راه‌حل‌های ساده و در دسترس شناسایی شود تا بتوانیم با دولت سوئد مذاکره کنیم و این مسئله را به صورت 2 جانبه حل کنیم.

گلرو با تاکید بر اینکه پرونده حمید نوری یک مسئله قضایی نیست و یک موضوع سیاسی و امنیتی است، گفت:اکثر شهودی  که در جلسه دادگاه حضور داشتند از منافقین بودند و ماهیت منافقین هم مشخص است پس معلوم است این یک رویه درست نیست.

نماینده سمنان در پایان گفت: امیدواریم که زمینه‌های آزادی حمید نوری هر چه سریع‌تر فراهم شود و مجلس بر این موضوع نظارت می‌کند و پیگیر است و از دستگاه‌ها مطالبه دارد که یک شهروند ایرانی که در سوئد در دستگاه قضایی گرفتار است هر چه سریع‌تر زمینه‌های نجاتش فراهم شود.

حمید نوری 18 آبان 1398 به دستور مقام قضایی استکهلم در کشور سوئد بازداشت شده است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها