کنعانی: آمریکا در موضوع حقوق بشر و زنان بدهکار جامعه بشری هستند

کد خبر: 1209521

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا و چند کشور مغرور اروپایی با کارنامه سیاه نقض حقوق بنیادین بشر و زنان در جوامع خود و دیگر نقاط جهان، بدهکار جهان و جامعه بشری هستند.

کنعانی: آمریکا در موضوع حقوق بشر و زنان بدهکار جامعه بشری هستند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ماه در یک رشته توئیت درباره روز جهانی زن نوشت: روز جهانی زن به جای آنکه انگیزه‌ای برای تامل در کارنامه فاجعه آمیز فرهنگ غربی دز تعامل با حقوق زن و خانواده باشد، به سوژه سوءاستفاده سیاسی مقامات غربی برای تکیه ناروا بر کرسی مدعی حقوق زنان و اتهام‌زنی و مواخذه دیگر کشورها و ملت‌ها به رغم تنوع تمدنی و فرهنگی آنها تبدیل شده است.

وی در توئیت دیگری نوشت: آمریکا و چند کشور مغرور اروپایی با کارنامه سیاه نقض حقوق بنیادین بشر و زنان در جوامع خود و دیگر نقاط جهان، نقص قوانین موضوعه و نیز آموزه‌های دینی و اخلاقی حقوق بشر و زنان اصلا در جایگاهی نیستند که مدعی دیگران باشند، بلکه در موضوع حقوق بشر و زنان بدهکار جهان و جامعه بشری هستند.

گفتنی است در پی مسمومیت‌ مشکوک تعدادی از دانش آموزان در مدارس دخترانه در ایران، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی اظهاراتی مداخله جویانه در این خصوص مطرح کردند. از جمله سخنگوی کاخ سفید اخیرا با دستمایه قراردادن گزارش رسانه‌های ضدانقلاب و معاند درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس دخترانه در ایران، خواستار تحقیق سازمان ملل در این‌باره شد. گفتنی است ناصر کنعانی پیش از این هم به این اظهارات مداخله جویانه واکنش نشان داده و نسبت به سوءاستفاده از موضوعات انسانی برای تحقق اهداف سیاسی هشدار داده بود.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (چهارشنبه) ۱۷ اسفند ماه پس از دیدار و گفت‌وگو با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک گفت: روز جهانی زن را به همه بانوان و خواهرانم در سراسر جهان و به ویژه در ترکیه و جمع حاضر تبریک می‌گویم. ما در ایران به درستی روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) که بانوی نور و رحمت است روز زن نام نهادیم و در هفته‌های گذشته این مناسبت را بانوان ایرانی جشن گرفتند و روز جهانی زن را به همه بانوان جهان، ترکیه و ایرانی در هر کجای جهان تبریک می‌گویم.

وی افزود: زنان در ایران نیرومندترین بخش جامعه ما هستند همانگونه که در ترکیه چنین نقشی را ایفا می‌کنند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها