استقبال نخست وزیر پاکستان از توافق ایران و عربستان

کد خبر: 1209899

برای ازسرگیری روابط گفت: این نشان می‌دهد که خردمندی جمعی، دستیابی به نتایج برد-برد در منطقه را امکان‌پذیر می‌کند.

استقبال نخست وزیر پاکستان از توافق ایران و عربستان

«محمد شهباز شریف» امروز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: ما از امضای توافقنامه تاریخی بین ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک استقبال می کنیم.

وی افزود: این توافق با میانجیگری چین، نویدبخش صلح، ثبات و توسعه اقتصادی در خاورمیانه و جهان اسلام است و نشان می دهد که با خرد جمعی، دستیابی به نتایج برد-برد امکان پذیر است.

روز گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای، توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای برقراری روابط را پیشرفت مهم دیپلماتیک در منطقه دانست و اعلام کرد که اسلام‌آباد به گرمی از عادی سازی تعاملات تهران و ریاض استقبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، به‌دنبال سفر بهمن‌ ماه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به پکن، علی شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافق‌های سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به‌ منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

در پایان این مذاکرات، روز گذشته ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «شمخانی» نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر و توافق تهران - ریاض برای از سرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی مجدد سفارتخانه‌های دو کشور بعد از ۷ سال قطع رابطه اعلام شد.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها