دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با امیرعبداللهیان

کد خبر: 1209904

سرپرست وزارت خارجه ازبکستان امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 دیدار سرپرست وزارت خارجه ازبکستان با امیرعبداللهیان

«بختیار سعیداف» سرپرست وزارت خارجه ازبکستان ظهر امروز (شنبه) ۲۰ اسفند ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سوم بهمن ماه برای شرکت در بیست و ششمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اقتصادی اکو به تاشکند رفت و چهارم دی ماه با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در محل دفتر ریاست جمهوری این کشور دیدار و درباره آینده روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار به سفر آتی رئیس جمهور ازبکستان به تهران، سفر رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان به کشورمان در بهار سال آینده، برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌های امنیتی در تهران و برگزاری پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان اشاره کرد و خواستار گسترش مناسبات بازرگانی و اقتصادی بین دو کشور شد.

وی امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی را برای گسترش روابط لازم خواند و همچنین اجرایی کردن اسناد هجده گانه امضا شده در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به سمرقند برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان سازمان شانگهای را مورد تأکید قرار داد.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار ضمن ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان، از دعوت رسمی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف را رو به پیشرفت و گسترش خواند./ فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها