سفیر چین: مذاکرات بین ایران و عربستان یک پیروزی بود

کد خبر: 1209938

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، گفت: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

سفیر چین: مذاکرات بین ایران و عربستان یک پیروزی بود

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، گفت: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

چانگ هوآ سفیر چین در ایران عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران با تمام کشورهای حوزه خلیج فارس دوست صمیمی هستند و ارتباط چین با این کشورها در توسعه منطقه موثر است، اظهار داشت: تاریخ تجارت بین چین و ایران دیرینه بوده و ایران نقطه مهمی در جاده ابریشم است.

وی با بیان اینکه چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در دنیا است، گفت: در سال‌های اخیر روابط چین و ایران به‌طور خیلی خوبی توسعه پیدا کرده و یک قرارداد جامع راهبردی امضا کردند؛ دو کشور در همه جوانب توسعه خوبی را در حال انجام دارند.

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه چین همواره صلح جهانی را حفظ می‌کند، افزود: چین به‌دنبال منافع خود در منطقه خاورمیانه نیست و ما صلح را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چین به عربستان سفر کرد و بعد رئیس جمهور محترم ایران به چین سفر کرد، ادامه داد: تاکید همه ما حفظ صلح و ثبات در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه چین مایل است توسعه روابط ایران و عربستان را به پیش ببرد، بیان کرد: مذاکرات بین ایران و عربستان به درخواست چین انجام شد و سه کشور چین، ایران و عربستان بیانیه مشترک صلح و همکاری امضا کردند.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه به دلیل دستاوردهای مهم، این مذاکرات مورد توجه جهان قرار گرفت، گفت: یک پیروزی صلح و گفتگو در جهان است.

وی با اشاره به اینکه چین همواره به تمامیت ارضی کشورها از جمله ایران احترام می‌گذارد، بیان کرد: منطقه خاورمیانه نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات در دنیا دارد.

 سفر رئیس‌ جمهور ایران به چین‌ بسیار موفقیت آمیز بود

سفیر چین با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور ایران به چین، یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود گفت: دو طرف ۱۸ تفاهم‌نامه امضا کردند و سفری با دستاوردهای بزرگ بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در ایران عصر امروز در دیدار با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با بیان اینکه چهار سال سفیر چین در ایران هستم اما برای اولین بار به کرمان می‌آیم، اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که به استان کرمان سفر کردم.

وی با اشاره به اینکه دوستی چین و ایران، یک دوستی بسیار دیرینه است، افزود: کرمان یک شهر باستانی است و من امروز از باغ شاهزاده ماهان بازدید کردم که بسیار شگفت‌انگیز بود.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران با اشاره به دیگر برنامه‌های سفر خود در استان کرمان، بیان کرد: از کارخانه تولید خودروهای چینی در بم هم بازدید خواهم کرد.

وی با بیان اینکه تازه از چین برگشته‌ام و ماه گذشته در پکن از آقای رئیسی رئیس جمهور ایران استقبال کردم، گفت: سفر رئیس‌جمهور ایران به چین، یک سفر بسیار موفقیت آمیز بود، دو طرف 18 تفاهم‌نامه امضا کردند و سفری با دستاوردهای بزرگ بود.

هوآ با اشاره به اینکه روز گذشته آقای شمخانی هم پکن بود که با طرفین عربستان به تفاهم رسیدند، افزود: چین برای توسعه صلح و ثبات در منطقه آماده همکاری است.

وی با بیان اینکه رایزن بازرگانی سفارت چین در ایران به همراه من به کرمان آمده و آماده سرمایه‌گذاری در کرمان هستیم، ادامه داد: ظرفیت‌های اقتصادی استان کرمان را به سرمایه‌گذاران چینی معرفی خواهم کرد.

سفیر چین در ایران با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان ایران بوده و کویر لوت یک ظرفیت بزرگ در کرمان است، گفت: ایران یکی از مقصدهای توریست چینی است و 40 کشور برای سفر و گردشگری چینی‌ها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا از سفر چینی‌ها به خارج از کشور به مدت سه سال جلوگیری کرد، افزود: سفر مردم ایران و چین به کشورهای هم، باعث توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود و ما از آن استقبال می‌کنیم.

هوآ با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی کرمان بسیار مشهور بوده و در حال حاضر واردات محصولات کشاورزی از ایران به چین توسعه یافته است، بیان کرد: در حال حاضر مجوز واردات نارنگی، عسل، لبنیات و سیب به چین صادر شده است.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران با بیان اینکه عید باستانی نوروز را به همه مردم ایران و استان کرمان تبریک می‌گویم، گفت: امیدوار هستم که همکاری‌های بین مردم ایران و چین توسعه پیدا کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها