میرتاج‌الدینی:توافق ایران و عربستان گشایش‌های اقتصادی دارد

کد خبر: 1210057

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: توافق ایران و عربستان به عنوان دو قدرت منطقه تاثیرات مثبتی در حوزه اقتصادی و سیاسی غرب آسیا به ویژه منطقه خلیج فارس دارد.

میرتاج‌الدینی:توافق ایران و عربستان گشایش‌های اقتصادی دارد

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای احیای روابط دوجانبه گفت: ایران و عربستان به عنوان دو قدرت منطقه می توانند با اتحاد تاثیرات مثبت زیادی در مسائل سیاسی و تامین امنیت و مسائل اقتصادی منطقه غرب آسیا و به ویژه خلیج فارس داشته باشند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت از این توافق از عصبانی هستند چرا که توافق ایران و عربستان توطئه ها و نقشه های آنها علیه امنیت منطقه و به ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران را بی اثر و برملا کرده است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: توافق ایران و عربستان از نظر اقتصادی تاثیرات قابل توجهی داشته و گشایش هایی را در حوزه ارزی در برابر درهم امارات خواهیم داشت که این مسئله کمک های زیادی را در حوزه اقتصادی به ما خواهد کرد.

وی افزود: در همین مدت کوتاه پس از توافق ایران و عربستان سرمایه گذاران عربستانی برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: به باور کارشناسان اقتصادی، توافق ایران و عربستان در روزها و هفته‌های آتی کاهش قیمت ارز را هم به دنبال خواهد داشت و مشاهده ادامه روند کاهشی قیمت ارز در کشور خواهیم بود.

ایران و عربستان توافق کردند که ظرف دو ماه آینده سفارت ها و تمام نمایندگی های خود را در ایران و عربستان بازگشایی کنند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها