کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد تصویب شد

کد خبر: 1210064

کلیات طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد در جلسه علنی امروز مجلس، با ۱۲۳ رای موافق، ۴۶ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد تصویب شد

نمایندگان ملت در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 اسفند) مجلس شورای اسلامی،‌کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد را به تصویب رساندند.

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دفاع از کلیات این طرح گفت: این طرح در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس و نمایندگان دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و درخواست مردم، موضوع فساد و برخورد با فساد است که در طرح مذکور به مواردی مانند حمایت از گزارشگران فساد، اشاره شده است.

وی تصریح کرد: تشریح مفهوم واژگان این حوزه، فرآیند دریافت گزارش، راه های حمایت از گزارشگر، پاداش گزارشگران فساد و... از جمله مواردی است که در طرح کمیسین قضایی و حقوقی درباره حمایت مالی از افشاگران فساد به آنها پرداخته شده است.

به گزارش فارس، این طرح ۱۷ ماده دارد و در آن به مواردی همچون فرآیند دریافت گزارش فساد و شروط برخورداری از پاداش اشاره شده است./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها