ترجمه/ گزارش راشا تودی از سفر بشار اسد به روسیه:

مسکو واسطه رابطه دمشق و آنکارا

کد خبر: 1210329

روزنامه راشا تو دی از سفر قریب الوقوع بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مسکو و دیدار وی با ولادمیر پوتین خبر داد.

مسکو واسطه رابطه دمشق و آنکارا

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه راشا تو دی از سفر قریب الوقوع بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مسکو و دیدار وی با ولادمیر پوتین خبر داد. بر اساس این گزارش سوریه در برخی حوزه ها از جمله از سر گیری رابطه با ترکیه به حمایت و کمک مسکو امیدوار است.

بشر اسد اواخر ماه مارس میلادی وارد مسکو خواهد شد و با ولادمیر پوتین در خصوص موضوعات مختلفی دیدار و گفت و گو می کند. 

در خواست کمک از روسیه به منظور رفع برخی نیازهای دمشق خصوصا شرایط زلزله زدگان و کمک های بشردوستانه ، همچنین تقویت همکاری های دوجانبه و وساطت روسیه در رفع اختلافات دمشق با آنکارا از جمله موضوعاتی است که در سفر بشار اسد به مسکو مورد بررسی قرار می گیرد.

سوریه همچنین جهت تامین و خرید فرآورده های پالایشگاهی مورد نیاز و برخی سوخت های مخصوص همچنین همکاری های نظامی و امنیتی بیشتر به همراهی و کمک روسیه نیاز دارد. 

در گزارش راشا تو دی به سفرهای اخیر بشار اسد به برخی کشورهای عربی اشاره شده و آمده است:" رئیس جمهوری سوریه تعاملات و ارتباطات تازه ای با برخی کشورهای عربی ازجمله عمان و امارات برقرار کرده که در خصوص این موضوعات نیز با پوتین گفت و گو خواهد کرد با این وجود اصلی ترین موضوع مورد توجه اسد عادی سازی روابط و از سرگیری ارتباطات دو جانبه با آنکارا است که انتظار می رود مسکو ماننده واسطه در این بین عمل کند."

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها