قالیباف: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد

کد خبر: 1210503

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیات عالی نظارت هم اینگونه است که نباید مصوبات مجلس مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد.

قالیباف: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد

 الیاس نادران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، اظهار داشت: در هیچ جای آئین‌نامه نیامده که باید مجلس شورای اسلامی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را در مصوبات تأمین کند.

وی متذکر شد: در گذشته رویه اینگونه بود که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتی داشت، به شورای نگهبان می‌داد و شورای نگهبان آن را به مجلس ارسال می‌کرد و نسبت به آن اصرار هم نداشت، اما الان رویه تغییر یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره بودجه نه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بلکه هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارنظر می‌کند و آنجا کارمندی نشسته و آنها را به مجلس شورای اسلامی منتقل می‌کند. باید از شأن مجلس دفاع شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیأت عالی نظارت هم بر اساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود، یعنی ارتباطی با مجمع ندارد و حتماً شورا باید به مجلس ارائه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است در روش اشکالاتی باشد که بنده به این موضوعات معترض می‌شوم، اما به هر حال هیأت عالی نظارت می‌تواند در موضوع مغایرت با سیاست‌های کلی ورود کند و آن را از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و باید این رویه دنبال شود./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها