ترجمه/ گزارش گلوبال تایمز از سیاست های تنش زای واشنگتن:

تحریم‌ها و لبه شمشیری که به سوی آمریکاست

کد خبر: 1210741

در گزارش روزنامه گلوبال تایمز آمریکا آمده است تحریم‌هایی که کاخ سفید علیه سایر کشورهای جهان اعمال کرده مانند شمشیری دو لبه خسارات و زیان‌هایی برای واشنگتن به همراه دارد.

تحریم‌ها و لبه شمشیری که به سوی آمریکاست

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه گلوبال تایمز آمریکا در گزارشی به بررسی بازگشت آثار تحریم‌های آمریکا به سوی خودش و تاثیر آن در معادلات جهانی پرداخته است.

در این گزارش آمده است تحریم‌هایی که کاخ سفید علیه سایر کشورهای جهان اعمال کرده و رقابت‌های منطقه‌ای که به راه میاندازد مانند شمشیری دو لبه خسارات و زیان‌هایی برای واشنگتن به همراه دارد و یک لبه آن به سمت خود واشنگتن است.

به نوشته این روزنامه ایالات متحده در صحنه سیاست جهانی به دنبال اعمال سلطه به همه کشورهاست. این تمایل مانند نگه داشتن 10 انگشت دست روی 10 ماشه به صورت همزمان است و قدرت اعمال سلطه آمریکا متناسب با این هدف گذاری نیست به شکلی که قطعا کنترل اوضاع را از دست می‌دهد.

واشنگتن در سیاست خارجی به توان نظامی خودش بیش از حد متکی است و با استفاده از قدرت اقتصادی و توانمندی در کنترل بازارهای جهانی تحریم های اقتصادی را علیه سایر کشورها اعمال می‌کند. با این وجود امکان استفاده از این ابزارها محدود است و تنها در موارد ویژه ای کاربرد دارد اما سوء استفاده از این قدرت در نهایت به زیان ایالات متحده می شود و خسارت‌هایی را به آمریکا وارد آورده است.

تلاش به منظور صدورآن چیزی که به عنوان تلاش ایالات متحده برای رسیدن به آزادی در جهان معرفی می شود به دوردست ها رسیده و موجب بی ثباتی اقتصادی و از بین رفتن اهرم ها و قدرت مالی آمریکا در این بخش شده است.

به صورت مثال وضعیت برخی از بانک های بین المللی وابسته به آمریکا مشخص است که به ورشکستگی رسیده اند و این دومینوی ویرانی اقتصادی همچنان فراگیرتر می شود و می تواند آثار مخربی بر اقتصاد و حتی صنعت آمریکا داشته باشد.

تلاش واشنگتن در راستای توسعه سلطه گری خودش موجب شده تعداد دشمنانش را افزایش دهد اما در عین حال این سیاست به زیان خود آمریکاست به گونه ای که منافع خودش را مورد تهدید قرار داده و با این میزان نزاع و تنش گسترده بحران های تازه ای را پیش روی خودش می بیند.

نابودی و تعطیلی بانک سلیکون ولی در ماه مارس بزرگ ترین فاجعه و شکست اقتصادی آمریکا از سال 2008 تا کنون ارزیابی می شود و حاصل سیاست های مالی واشنگتن است، اتفاقی که نشان می دهد سیاست تنش زای خارجی ایالات متحده چه آسیب هایی به منافع آمریکا وارد می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها