پاسخ نادری در واکنش به برخی فضاسازی‌ها علیه مجلس

کد خبر: 1210803

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح مسدودسازی خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب که توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است، در دستورکار مجلس نبوده، نیست و نخواهد بود.

پاسخ نادری در واکنش به برخی فضاسازی‌ها علیه مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح مسدودسازی خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب که توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده است، در دستورکار مجلس نبوده، نیست و نخواهد بود.

احمد نادری در واکنش به برخی فضاسازی‌ها علیه مجلس در مورد طرح محدودیت دسترسی به تلفن و اینترنت برای زنان بدون حجاب، اظهار داشت: چنین طرحی در دستورکار مجلس نبوده، نیست و نخواهد بود و اساساً این طرح درستی از نظر ما نیست و در هیئت رئیسه مجلس نیز مطرح نیست.

وی افزود: نظر همه نمایندگان محترم است اما اگر در این خصوص طرحی از سوی نماینده‌ای مطرح شده باشد از آنجایی که مجلس نماینده محور است و هر نماینده می‌تواند به تعداد نامحدود در موضوعات مختلف طرح ثبت کند، چنین بحثی به صورت اجتماعی در مجلس جایی نخواهد داشت و نظر یک نماینده هیچ گاه نظر مجلس محسوب نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در خصوص طرح‌های مختلف مشی و نظر مجلس محدودسازی یا برخورد سلبی با پدیده‌های اجتماعی نیست، بلکه اصلاح ساختارها بر اساس قانون و رویکرد علمی و منطقی مورد نظر مجلس است. لذا همانطور که گفته شد این طرح جایی در مجلس ندارد.

موسوی: طرح پیشنهادی برخی نمایندگان درباره حجاب هنوز وارد روند بررسی مجلس نشده است

همچنین سید نظام‌الدین موسوی با اشاره به گزارش قرائت شده کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب، اظهار داشت: گزارش کمیسیون فرهنگی که در راستای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آئین‌نامه داخلی مجلس تهیه و در صحن علنی ارائه شد که این گزارش پیرامون ترک فعل دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

وی ادامه داد: در گزارش کمیسیون فرهنگی تأکید شده بود که در صورت احساس ضرورت برای مقررات جدید در حوزه حجاب و عفاف، اولویت با ارائه لایحه با قید فوریت از سوی قوه قضائیه است لذا برخی موارد مطرح‌شده در فضای مجازی به‌عنوان جزئیات طرح مجلس برای مقابله با بدحجابی را رد می‌کنم. اولویت کمیسیون فرهنگی ارائه لایحه از سوی دولت و قوه قضائیه است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: طرح پیشنهادی برخی نمایندگان نیز هنوز وارد روند بررسی نشده و رؤسای قوا نیز نفیاً یا اثباتاً درباره آن نظر نداده‌اند./مهر

photo_2023-03-16_00-26-25

طرح مسدودسازی خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب‌ در دستور کار مجلس نبوده، نیست و نخواهد بود |مشی مجلس محدودسازی و یا برخورد سلبی با پدیده‌های اجتماعی نیست

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها