رضازاده: سفر شمخانی به امارات مکمل توافق ایران و عربستان است

کد خبر: 1210936

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت سیزدهم در عمل نشان داده به دنبال تنش زدایی است و سفر شمخانی به امارات می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

رضازاده: سفر شمخانی به امارات مکمل توافق ایران و عربستان است

یعقوب رضازاده درباره توافق ایران و عربستان، گفت: دیدار شمخانی و مقامات عربستان با میانجی‌گری چین منجر به توافق میان ایران و عربستان شد و افق خوبی برای آینده روابط سیاسی در منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در عمل نشان داده به دنبال تنش زدایی است، اظهار داشت: سفر شمخانی به امارات می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد، چرا که ما با امارات مرزهای آبی گسترده‌ای داریم. روابط ایران و امارات در سال‌های گذشته متأسفانه خوب نبود و رو به تیرگی رفت و باید اختلافات از بین برود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نقش اقتصادی امارات و از آنجایی که امارات یکی از صادرکنندگان مهم نفت و انرژی است و ارتباطات خوبی هم با کشورهای اروپایی دارد، به نظر می‌رسد تقویت ارتباط ایران و امارات می‌تواند برای ما مفید باشد. البته امارات هم نیاز دارد که روابطش را با ایران توسعه دهد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چقدر روابط اقتصادی ما با دنیا به ویژه کشورهای منطقه خوب و گسترده باشد، می‌تواند موجب شکوفایی اقتصادی کشورمان در سال ۱۴۰۲ آینده شود. تقویت روابط سیاسی ما با کشورهای عربی و منطقه، تقویت روابط اقتصادی با آن‌ها را هم به همراه دارد و در خنثی سازی تحریم‌ها اثر زیادی دارد.

رضازاده با بیان اینکه ایران کشوری باثبات است و کشورهای عربی و منطقه هم نیازمند توسعه روابط با کشورمان هستند، گفت: سفر شمخانی به امارات مکمل توافق ایران و عربستان است و با هدف تنش‌زدایی و رفع کدورت‌های کشورهای منطقه است

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها