نماینده مردم در مجلس: ما در مجلس شورای اسلامی به کمک دولت می‌آییم

کد خبر: 1211969

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر آنکه دولت در زمینه اقتصادی باید تصدی‌گری را به مردم واگذار کند و خود نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی را در اقتصاد بر عهده گیرد، گفت: لازم است تا دیپلماسی اقتصادی ما به طور کامل فعال شود، سفارتخانه‌های ما در کشورهای مختلف باید چهره‌ای اقتصادی به خود بگیرند.

 نماینده مردم در مجلس:  ما در مجلس شورای اسلامی به کمک دولت می‌آییم

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر آنکه دولت در زمینه اقتصادی باید تصدی‌گری را به مردم واگذار کند و خود نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی را در اقتصاد بر عهده گیرد، گفت: لازم است تا دیپلماسی اقتصادی ما به طور کامل فعال شود، سفارتخانه‌های ما در کشورهای مختلف باید چهره‌ای اقتصادی به خود بگیرند.

عزت اله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تهران در رابطه با شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی از ضرورت‌ها و نیازهای ملت ایران، همچنین از سرمایه‌گذاری‌های دشمن برای ضربه زدن به ملت ایران مطلع هستند، به همین خاطر بارها بر روی مسئله تولید و افزایش تولید و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر قصد بهبود وضع اقتصادی و رها شدن از محاصره اقتصادی که دشمنان بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند را داریم، همانطور که رهبری نیز اشاره فرمودند، باید به دو مسئله اهمیت دهیم؛ یک آنکه بخش خصوصی را به طور صحیح و کامل به میدان اقتصادی وارد کنیم و دوم آنکه مسئله تولید را در حوزه‌های مختلف محور قرار دهیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با ذکر آنکه بخش خصوصی همان ملت بزرگ ایران هستند، بیان کرد: باید مردم را در تولید و دیگر بخش‌های اقتصادی وارد میدان کنیم، وقتی این اتفاق رخ داد نه تنها وضعیت اقتصادی بهبود می‌یابد، بلکه تحریم‌ها دیگر اثر نخواهند داشت، زیرا تا وقتی دولت در اقتصاد تصدی‌گری کند، دشمن به راحتی کانال‌های اقتصادی دولت را تحریم می‌کند ولی دشمن در بخش خصوصی چه کسانی را و به چه نحو می‌تواند تحریم کند؟

اکبری تالارپشتی در خصوص برنامه‌های مجلس برای بهبود وضعیت اقتصادی خاطرنشان کرد: در این زمینه مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید را وضع کرده است که نسخه مناسبی برای بهبود وضع اقتصادی کشور می‌باشد، بنده نیز دو طرح دو فوریتی را پیشنهاد نمودم؛ اول آنکه لازم است تا دیپلماسی اقتصادی ما به طور کامل فعال شود، سفارتخانه‌های ما در کشورهای مختلف باید چهره‌ای اقتصادی به خود بگیرند و ما باید بتوانیم با بسیج کردن توان و امکانات کشور از ظرفیت سایر کشورها برای بهبود وضع اقتصادی خود استفاده کنیم.

وی افزود: طرح دوم آن است که جلوی پلمب واحدهای تولیدی گرفته شود. برخی از واحدهای تولیدی به دلایلی مانند بدهی مالی به مشکلاتی بر می‌خورند که تصمیم به تعطیلی آن‌ها گرفته می‌شود، وقتی یک فعال اقتصادی بدهی مالی می‌آورد باید جریمه اقتصادی شود، نه آنکه واحد تولیدی پلمب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در زمینه اقتصادی باید تصدی‌گری را به مردم واگذار کند و خود نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی را در اقتصاد بر عهده گیرد، ما در مجلس شورای اسلامی به کمک دولت می‌آییم و دولت با انگیزه‌ای که دارد لازم است همت کند و در بدنه خود هماهنگی‌های لازم را بوجود آورد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها