نماینده مجلس: هیچکدام از طرف های برجامی به تعهداتشان عمل نکردند

کد خبر: 1211975

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: هیچکدام از طرف های برجامی به تعهداتشان عمل نکردند و منافع برجامی ایران را نادیده گرفتند.

نماینده مجلس: هیچکدام از طرف های برجامی به تعهداتشان عمل نکردند

یعقوب رضازادهدر رابطه با اظهارات ضدبرجامی آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده مبنی بر اینکه آمریکا با حسن نیت تلاش کرد این توافقنامه را احیاء کند اما ایران پیشنهادات روی میز را رد کرد، گفت: اقدامات کاخ سفید و کشورهای اروپایی در مواجه با برجام نشان داد آنها درصدد دستیابی به مقاصد دیگری هستند و عرصه هسته ای صرفا بهانه است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: اگر برجام برای آمریکا مهم بود، چرا از آن خارج شد؟ و همچنین وزیر خارجه این کشور پاسخ دهد چرا علی رغم اجماع نظر در مورد این توافقنامه، مجددا پیشنهادهای جدیدی مطرح کرده اند؟.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از طرف های برجامی به تعهداتشان عمل نکردند، ادامه داد: علاوه بر آمریکا، حتی کشورهای اروپایی نیز واکنش منفعلانه از خود نشان دادند و منافع برجامی ایران را نادیده گرفتند.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که جمهوری اسلامی همچنان با ارائه ابتکارات مختلفی نشان داد اهل دیپلماسی و گفتگو است اما غربی ها اهداف شوم و زیاده خواهانه دارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقامات کاخ سفید نمی توانند ژست انسان دوستانه بگیرند و ادعا کنند با حسن نیت تلاش کردند این توافقنامه را احیاء کند اما تهران پیشنهادات روی میز را رد کرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها