گفت‌وگوی «فردا» با غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره سخنان اول فروردین رهبر انقلاب

ارزش‌های اقتصادی از درون اقتصاد ملی می‌جوشد

کد خبر: 1212045

غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: زمانی اقتصاد قوی است که متکی به کار، ابتکار، خلاقیت، دانش داخلی و جوشش براساس اقتصادملی باشد، نه آنکه نیازهای داخلی را تأمین کند.

ارزش‌های اقتصادی از درون اقتصاد ملی می‌جوشد

گروه سیاست سایت فردا: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مشهد بر پیشبرد اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برونگر تأکید کردند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» درباره چگونگی پیشبرد اقتصاد مقاومتی براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در سال های گذشته نیز مولفه های لازم برای اقتصاد مقاومتی را بر پایه درون زا و برونگرا بودن توصیف و تشریح کردند. 

وی افزود: ارزش‌های اقتصادی از درون اقتصاد ملی می‌جوشد، تولید شکل می گیرد و تولید داخلی زایندگی پیدا می کند. در این صورت است که اقتصاد ارزش افزایی بسیار بالایی خواهد داشت و منتهی به صادرات می شود. برون گرا بودن نیز به این معنی است که دنبال یک اقتصاد بسته نیستیم بلکه دنبال یک اقتصاد دارای ارتباط فعال و گسترده با سایر کشورها هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: برونگرابودن اقتصاد مقاومتی این است که ناظر به نیازهای کشورهای دیگر اقدام به تولید داخلی کرد. تحقق این هدف به دانش بومی، ظرفیت های داخلی، تلاش و کار و زحمت فکری و عملی آحاد جامعه متکی خواهد بود که به صادرات هرچه بیشتر به سایر کشورها منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد متکی بر نفت و خام فروشی مواد معدنی مثل سنگ آهن راه به جایی نمی برد، ادامه داد: اگر اقتصاد متکی بر مواد خام باشد اقتصاد ضعیف و کم بنیه ای خواهد بود. زمانی اقتصاد قوی است که متکی به کار، ابتکار، خلاقیت، دانش داخلی و جوشش براساس اقتصادملی باشد، نه آنکه نیازهای داخلی را تأمین کند. 

این استاد دانشگاه یادآور شد: اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر ضمن تأمین نیازهای داخلی، خواسته و نیازهای سایر ملت ها را نیز شناسایی می کند، مطابق با سلیقه های آنها تولید با جاذبه لازم را در دستور کار قرار می دهد که این رویکرد منجر به گسترس بسترهای صادراتی برای کشور می شود، چنین اقتصادی یک اقتصاد پویا، رشد یابنده و متحول خواهد بود.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها