واکنش جهاد اسلامی به افتتاح سفارت آذربایجان در تل‌آویو

کد خبر: 1212404

جنبش جهاد اسلامی فلسطین افتتاح سفارت آذربایجان در تل آویو را به شدت محکوم کرد و آن را طناب نجاتی برای نتانیاهو و کابینه افراطی آن دانست.

 واکنش جهاد اسلامی به افتتاح سفارت آذربایجان در تل‌آویو

«خالد البطش» از رهبران  جنبش جهاد اسلامی  روز چهارشنبه اعلام کرد که افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل آویو راه نجاتی برای « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی وی از بحران‌های داخلی  است.

البطش در بیانیه‌ای تاکید کرد که افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان بعنوان یک کشور مسلمان در اراضی  اشغالی به تقویت بنیامین نتانیاهو کمک می‌کند و عادی سازی روابط با تل آویو به عنوان یک خنجری زهرآگین در پشت آرمان ملت فلسطین است.

وی در ادامه افزود: شایسته است که آذربایجان و دیگر کشورهای اسلامی و عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی در کنار فلسطینی‌ها بایستند  و از آنها  در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی حمایت کنند.

خالد البطش با بیان این که جنبش جهاد اسلامی هرگونه عادی سازی روابط میان یک کشور عربی یا اسلامی با اشغالگران را محکوم می کند، تاکید کرد که رژیم  صهیونیستی امروز به دلیل بحران‌های داخلی  در وضعیت نابسامانی قرار دارد و افتتاح سفارت‌خانه عربی و اسلامی در آن به معنای یک طناب نجات برای نتانیاهو کابینه  افراطی آن به شمار می‌اید.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نابودشدنی است و هر کسی که امید به صلح و سازش توهمی بسته است، زیان خواهد دید.

از زمان روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی، آشوب و تنش و درگیری، عناوین اصلی هستند که می‌توان اوضاع صهیونیست‌ها را با آن توصیف کرد. از دو ماه قبل تظاهرات گسترده‌ای علیه نتانیاهو و کابینه وی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به راه افتاده و این اعتراضات طی روزهای گذشته بعد از تصمیم جنجالی نتانیاهو برای برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اوج خود رسید.

جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به فلسطین اشغالی رفت تا سفارت این کشور در تل اویو را افتتاح کند.

ایلی کهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این خصوص در صفحه مجازی خود نوشت: در حال حاضر پذیرای جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان هستم. برای اولین بار در 30 سال گذشته روابط دو طرف، سفیر آذربایجان به اسرائیل می آید و سفارت دائمی آن افتتاح می شود. به اسرائیل خوش آمدید.

مدتی پیش وزارت خارجه ‌آذربایجان اعلام کرد که مختار ممد اف به عنوان سفیر این کشور در فلسطین اشغالی انتخاب شده است.

ممد اف قبلاً معاون وزیر علوم بوده و در وزارت خارجه هم فعالیت کرده است.

جمهوری آذربایجان 18 نوامبر امسال اعلام کرد که قصد افتتاح سفارت در تل آویو را دارد و همزمان گفت یک نمایندگی در رام الله، مقر سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطینی باز می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها