گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای عمانی / سفر سلطان عمان به تهران

کد خبر: 1212546

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با همتای عمانی خود گفت: مناسبات روبه رشد دو کشور با سفر جناب سلطان هیثم سلطان عمان به تهران تقویت و تحکیم خواهد یافت.

گفتگوی امیرعبداللهیان با همتای عمانی / سفر سلطان عمان به تهران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای عمانی خود، برخی موضوعات روابط تهران و مسقط را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: عمان همواره  همسایه و دوست قابل اعتمادی برای ایران است و مناسبات روبه رشد دو کشور با سفر جناب سلطان هیثم سلطان عمان به تهران تقویت و تحکیم خواهد یافت.

بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان نیز اظهار داشت، کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر راه طولانی توسعه منطقه را کوتاه خواهند کرد.

پیش از این نیز وزرای خارجه ایران و عمان در تاریخ 4 فروردین با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، مسائل مورد اهتمام در روابط دوجانبه از جمله هماهنگی های مرتبط با سفر آتی سلطان عمان به تهران را مورد اشاره قرار داد.

وزیر خارجه عمان نیز با تبریک ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای را مورد رایزنی قرار داد.

طرفین در این گفتگو درباره سفر سلطان عمان به ایران، استقبال از مناسبات تهران و ریاض ، روابط ایران و اتحادیه اروپا و گفتگوی لغو تحریم تبادل نظر کردند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها