احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش قوت گرفت

کد خبر: 1212907

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به جلسه ویژه امروز این کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ اگر به این نتیجه برسیم که آقای نوری صلاحیت لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را ندارد، موضوع استیضاح او را مطرح خواهیم کرد.

احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش قوت گرفت

مهدی اسماعیلی نائب رئیس‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های این کمیسیون برای واریز حقوق معلمان گفت: با وجود اینکه بعد از سالیان متمادی مجلس یازدهم توانست قانون رتبه بندی را که علاوه بر افزایش انگیزه معلمان، نیم نگاهی نیز به ترمیم معیشت این قشر زحمت‌کش و اثرگذار جامعه داشته باشد، به تصویب برساند، اما سوءمدیریت‌ها در مسیر نگارش آیین نامه و اجرای این قانون از سوی وزارت آموزش و پرورش شیرینی این قانون را به کام معلمان تلخ کرد.

**فرصت‌سوزی‌های آموزش پرورش در تعیین رتبه‌بندی معلمان

وی افزود: متاسفانه فرصت‌سوزی‌هایی که در بحث تعیین رتبه‌بندی معلمان از توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، منجر شد که در یک اتفاق بی‌سابقه فرهنگیان ما آخرین کارکنان دولت باشند که حقوق اسفند ماه‌شان واریز می‌شد. این موضوع منجر به تحقیر معلمان ما شد بویژه اینکه وزارت آموزش و پرورش پس از کلی فشار اجتماعی در نهایت نیز نتوانست حقوق معلمان را به طور تمام و کمال پرداخت کند.

نائب رئیس‌ کمیسیون آموزش مجلس گفت: البته دولت و شخص رئیس‌جمهور محترم به موضوع ورود پیدا کرد تا عاملان این سو‌ءمدیریت به سرعت شناسایی و با آنها با قاطعیت برخورد شود اما به هر حال این ماجرا موجب سرخوردگی معلمان شد.  

اسماعیلی خاطرنشان کرد: با وجود ادعای مقامات وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه خطای سیستمی موجب تاخیر در پرداخت‌ها شده اما شاهد بودیم که معاون اول رئیس‌جمهور رسما اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش مقصر این سو‌ءمدیریت بوده است. البته از نظر مجلس سازمان برنامه و بودجه نیز در بروز این سوءمدیریت بی‌تقصیر نبوده و به نظر می‌رسد لجبازی میان آموزش و پرورش و سازمان برنامه در این ماجرا بی‌تاثیر نباشد.

**جلسه ویژه کمیسیون آموزش با حضور نوری

وی افزود: کمیسیون آموزش مجلس در راستای انجام وظایف نظارتی خود عصر امروز در جلسه‌ای ویژه با حضور وزیر آموزش و پرورش، آخرین وضعیت پرداخت حقوق معلمان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس همچنین درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عدم حضور وزیر آموزش و پرورش در ایران در روزهای پایانی سال گفت: به ما هم چنین گزارشی رسید که آقای نوری در روزهای پایانی اسفند در سفر کربلا بوده اما با این وجود اعتقاد ما این است حتی حضور وزیر نیز نمی‌توانست خیلی تاثیری در ساماندهی مسئله رتبه‌بندی می‌داشت. چرا که  ما از آذر ماه سال گذشته پیگیری‌هایی مکرری را برای تعیین تکلیف رتبه بندی معلمان داشتیم ولی مقامات وزارتخانه هر بار این مسئله را موکول به آینده کردند. بنابراین از نظر ما بروز اتفاقات روزهای پایانی سال قابل پیش‌بینی بود.

**احتمال استیضاح وزیر آموزش و پرورش

اسماعیلی ادامه داد: البته این موضوع هیچ توجیهی برای عدم حضور آقای نوری در ایران در روزهای پایانی سال نیست. به هر حال از قدیم گفته‌اند که احترام مسجد را متولی باید نگه دارد، وقتی آقای وزیر می‌‌داند که با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هنوز معلمان حقوق دریافت نکرده‌اند، برای حل‌وفصل این مسئله نباید آرام و قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجلس پس از بررسی دقیق ابعاد ماجرای عدم پرداخت حقوق معلمان در این رابطه تصمیم‌گیری  خواهد کرد، تاکید کرد: اگر ما به این نتیجه برسیم که آقای نوری صلاحیت لازم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را ندارد، موضوع استیضاح را مطرح خواهیم کرد. 

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها