گفت‌وگوی «فردا» با عباس سلیمی‌نمین

دشمنان می‌خواهند کشور را به عقب برگردانند

کد خبر: 1212973

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آنچه خیرخواهان کشور می خواهند رفع نواقص و کاستی هاست تا با سرعت بیشتری به پیشرفت برسیم.

دشمنان می‌خواهند کشور را به عقب برگردانند

گروه سیاسی فردا: پیشرفت و توسعه مولفه هایی دارد که تحول از جمله این مولفه ها محسوب می شود اما برخلاف دشمنان که تصویری انحرافی از تحول را ارائه می دهند، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مشهد نگاه صحیح به موضوع تحول را تشریح و تبیین کردند.

عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نگاه تحول خواهی با هدف پیشبرد برنامه های جمهوری اسلامی برای توسعه و پیشرفت کشور گفت: بدخواهان و دشمنان می‌خواهند کشور را به عقب برگردانند تا اعمال نظر و هژمونی کنند اما آنچه خیرخواهان کشور می خواهند رفع نواقص و کاستی هاست تا با سرعت بیشتری به پیشرفت برسیم. برای نیل به این مقصود باید سرمایه گذاری های مطالعاتی انجام شود تا از آخرین دستاوردهای اندیشه ای بتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود: قالب نظام حکمرانی بستگی به آن دارد که با به تحول توجه کنیم، به آن بها بدهیم و درباره چگونگی تحقق آن مطالعه کنیم، اینکه ساختار نظام پارلمانی، ریاستی یا نوع دیگری باشد که بستگی به آن دارد که در مطالعات مان برای حصول تحول به چه مدلی برسیم. حالا شاید برخی بگویند «به مدل کنونی عادت کردیم» این نگاه یک نوع محافظه کاری را حاکم می کند که ما هرگز نمی توانیم از یک چارچوب بسته ای خارج شویم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: آنچه امروز به آن عمل می کنیم حاصل اندیشه ماست. این اندیشه طبیعتا پیشرفت می کند و باید حتما آثار این اندیشه در نوع حکومت داری و حکمرانی ما اعمال شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: طی این سال ها به این نتیجه رسیدیم جمهوریت و اسلامیت باید در کنار هم باشند چرا که این دو اصل با هم قابل اجرا خواهند بود و ضعف یکی می تواند منجر به ضعف دیگری هم بشود. یعنی کسانی که از جمهوریت سخن می گویند و به اسلامیت توجه نمی کنند، قطعا نگاهشان موجب تضعیف جمهوریت هم می شود. وقتی این افراد اصول را درباره جمهوریت مدنظر نمی گیرند کانون های قدرت سیاسی و اقتصادی می توانند با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند به تدریج ذائقه مردم را در انتخاب تغییر دهند.

سلیمی نمین اظهار کرد: زمانی کانون های قدرت نمی توانند رأی مردم را در جهت امیال خود جهت دهند که مبانی مشخصی وجود داشته باشد. اسلامیت مبانی ثابتی است که جمهوریت را از تأثیرگیری از کانون های قدرت دور می دارد. یعنی کانونهای قدرت و ثروت نمی توانند یک ذائقه ای را با صرف پول و تبلیغات در جامعه رایج کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: کسانی که صرفا بر اسلامیت تأکید می کنند و به جمهوریت توجه ندارند یا جمهوریت را کم رنگ می کنند، در واقع اسلامیت واقعی را تبلیغ نمی کنند. یعنی از اسلامیت واقعی فاصله می گیرند چون اسلام واقعی همچون همه ادیان الهی اصل رسالتش را ارتقا شأن انسان قرار داده است. اگر انتخاب گری از مردم گرفته شود طبیعتا امکان هیچ رشدی برای جامعه نخواهد داشت. زمانی رشد صورت می گیرد که مردم بتوانند به طور واقعی انتخابگر باشند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها