رایزنی‌های کوهن و همتای فرانسوی درباره برنامه هسته‌ای ایران

کد خبر: 1213078

رایزنی‌های فرانسه و رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که اخیرا با همتای فرانسوی‌اش درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده است، مدعی شد که دو طرف درباره آن‌چه «خطر ایران هسته‌ای» خوانده شده، هم‌نظرند.کوهن و

رایزنی‌های کوهن و همتای فرانسوی درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش وبگاه اسراییل نشنال نیوز، الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در حال هماهنگ کردن اقداماتی برای «متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران» هستند و به طور مشترک در تلاشند بحث این مسئله را در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کنند.

کوهن و همتای فرانسوی‌اش دوشنبه گفت‌وگویی داشتند که عمدتا بر ایران متمرکز بود.

علیرغم تاکید مقامات ایران بر این که تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد و برنامه هسته‌ای آن ماهیتی صرفا صلح‌آمیز دارد، وزیر امور خارجه رژیم اسراییل در این باره گفت: اسراییل و فرانسه درباره خطر ایران هسته‌ای هم‌نظرند.

او در اظهاراتی علیه ایران گفت که عملکردی قاطع و هماهنگ از سوی غرب می‌تواند به تحریم‌هایی سخت علیه ایران منجر شود.

کوهن افزود که در ماه‌های اخیر با همکارانش در تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه و آلمان) و آمریکا مذاکراتی برای پیش‌برد اقدامات اولیه در جلسه آتی شورای حکام آژانس در ماه ژوئن داشته است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفت که در سفر به جمهوری چک با مقامات این کشور نیز درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهد کرد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها