چهارمین مقصد دور دوم سفرهای استانی رئیسی کجاست؟

کد خبر: 1213101

خوزستان، دیار نخل و نفت و آفتاب و ایستادگی، چهارمین مقصد رئیس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی و نخستین سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ۱۴۰۲ است؛ دیاری که مقصد اولین سفر استانی دولت سیزدهم نیز بود.

چهارمین مقصد دور دوم سفرهای استانی رئیسی کجاست؟

فلسفه اصلی سفرهای استانی دولت سیزدهم آشنایی با مسائل و مشکلات مردم، مدیران مناطق و بویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی است که می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید، رفع مشکلات مردم به ویژه فقرا و محرومان در استان‌ها فعال شود. موضوع مهمی که رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس‌جمهوری و اعضای دولت جدید در شهریور ۱۴۰۰ و در تبیین نخستین توصیه مهم خود به دولتمردان، به جلوه‌های مختلف «مردمی بودن» اشاره کردند و افزودند که رفتن به میان مردم و گفت‌وگوی بی واسطه با آنها از ابعاد بسیار خوب مردمی بودن است که آقای رئیسی با سفر به خوزستان آن را نشان داد.

این بیان رسای مقام معظم رهبری در شرایطی بیان شده بود که رئیس دولت سیزدهم چهار روز قبل از دیدار اعضای هیات دولتش با حضرت آیت الله خامنه‌ای و دو ر وز پس از رای اعتماد در ۲ سال گذشته وارد این استان و اهواز نخستین مقصد سفرهای استانی دولت سیزدهم شد.

سفرهای استانی که دولت سیزدهم در کمتر از یکسال دور نخست آن را پایان داد و دور دوم آن هم از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین سفر و نخستین دستور

اما رئیس‌جمهور در نخستین سفر استانی خود که در شرایط کرونایی انجام شد، دستور لازم برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز را تا ۲ سال آینده صادر کرد؛ ۶۷ مصوبه با ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر استانی آیت‌الله رئیسی به خوزستان بود که بر اساس برنامه کوتاه، میان و بلندمدت اعلام قرار شد در مدت سه سال اجرا می‌شود.

در همین سفر نخست دومین دستور رییس‌جمهور برای رفع مشکلات آب‌، برق و کشاورزی استان و تعیین زمان برای حل آن صادر شد که این دستورات در پی بی توجهی دولت های گذشته در تامین اعتبار مورد نیاز برای اصلاح، توسعه و تکمیل نهایی شبکه فاضلاب اهواز که منجر به بروز بیماری های مختلف، مرگ کودکان بر اثر سقوط در کانال های روباز فاضلاب و بالازدگی فاضلاب در منازل شده بود، صورت گرفت.

همچنین سه روز بعد از سفر رییس جمهور به این استان، استاندار خوزستان به عنوان نخستین استاندار دولت سیزدهم انتخاب شد تا توسعه استان در عمل آغاز شود.

آبان و دومین حضور در دیار تمدن

آیت الله رئیسی هفتم آبان همان سال و پس از ۲ ماه و دو روز از نخستین سفرش به این استان، در یک روز تعطیل به صورت سرزده برای بررسی وضعیت زلزله زدگان شهرستان اندیکا از محرومترین مناطق خوزستان وارد این استان شد تا بصورت میدانی و از نزدیک وضعیت زلزله زدگان را بررسی و برای حل مشکلات آنان دستور فوری صادر کند.

اما در خلال سفرهای استانی و موضوعی رئیس‌جمهور به استان خوزستان و به منظور پیگیری مصوبات استانی کارگروه ویژه‌ای را به ریاست معاون اجرایی خود مشخص کرد و به سید صولت مرتضوی معاون اجرایی سابقش ماموریت داد، تا جداگانه به استان‌های مختلف سفر کند و پیگیر اجرای مصوبات شود و اقدامات را پیگیری کند.

سومین سفر در هفت ماه نخست سال دولت

رئیس جمهور در هفت ماه نخست سال فعالیت خود در ۱۴۰۰ تصمیم گرفت، در پایان همان سال یعنی ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ مجدد به استان خوزستان سفر کند که این بار با هدف بررسی مسائل منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین بازدید از شلمچه و حضور در جمع کاروان‌های راهیان نور بود.

چهارمین سفر در ساعات پایانی سال

آیت‌الله رئیسی (۲۹ اسفند) سال گذشته همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت به آبادان سفر کرد تا در ساعات پایانی سال یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های پالایشگاهی در منطقه غرب آسیا را در منطقه‌ای که به برزیل ایران معروف است، بهره‌بهرداری کند؛ طرحی با امضای ۳۲۱ قرداد با ۱۰۲ سازنده داخلی و ۲۹۹ قرارداد با ۹۷ سازنده خارجی در کوتاه‌ترین زمان که به گفته وزیر نفت امروز هم در ساخت پالایشگاه گازی و هم ساخت پالایشگاه نفتی خودکفا شده‌ایم.

آیت‌الله رئیسی که بارها «مصوبات سفرهای استانی دولت» را «خط قرمز» و اجرای آن‌ها را «اعتبار دولت سیزدهم» دانسته، در این سفر هم مسئولان استان خوزستان را مخاطب مستقیم سخنانش قرار داد و تأکید کرد که «برای پیگیری مستمر اجرای مصوبات سفرهای استانی اهتمام ویژه داشته باشد؛ این کار مهم شماست. مسأله‌ای که ما می توانیم به مردم قول و وعده دهیم همین است».

البته رئیس جمهور خرداد ۱۴۰۱ نیز به دنبال حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان به این شهر سفر داشت و ضمن نظارت بر روند امدادرسانی و آواربرداری با خانواده‌های قربانیان این حادثه نیز ملاقات کرد.

خوزستان چهارمین مقصد دور دوم سفرهای استانی

و اینک خوزستان چهارمین مقصد دور دوم سفرهای استانی است که نخستین سفر رئیس‌جمهور در سال جدید به حساب می آید که قرار است پس از ماه رمضان انجام شود و دلیل این انتخاب هم پروژه‌های مهم در دستور کار در این استان است؛ با این حساب این ششمین سفری‌ست که آیت‌الله رئیسی به این استان زرخیز کشورمان دارد.

از ویژگی های دور دوم سفرهای استانی دولت، افزایش طول مدت سفر است؛ استان های خراسان جنوبی،‌ یزد و بوشهر سه مقصد نخست سفرهای رئیس‌جمهور و اعضای کابینه‌اش در دور دوم سفرها بود که از ۲۴ آذر ماه سال گذشته با سفر به خراسان جنوبی آغاز شده است.

همچنین به گفته معاون اجرایی رئیس‌جمهور، قرار است در کنار سفرهای استانی، سفرهای پروژه‌ای و کاری نیز به برخی استان‌ها و شهرها از جمله مناطق محروم انجام شود که در قالب سفرهای استانی تعریف نمی‌شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها