ترجمه/ چرا آفریقا و آسیا با تحریم روسیه همراهی نکردند؟

گزارش پولتیکو از شکست واشنگتن برابر مسکو

کد خبر: 1213146

پایگاه خبری پولتیکو در گزارشی به بررسی تغییر معادلات دیپلماتیک در آسیا و آفریقا و شکست آمریکا در رقابت سیاسی با روسیه خصوصا در جنگ اوکراین پرداخته است.

گزارش پولتیکو از شکست واشنگتن برابر مسکو

گروه سیاست سایت فردا: پایگاه خبری پولتیکو در گزارشی به بررسی تغییر معادلات دیپلماتیک در آسیا و آفریقا و شکست آمریکا در رقابت سیاسی با روسیه خصوصا در جنگ اوکراین پرداخته است. در این گزارش آمده است: روسیه در حوزه روابط بین المللی با کشورهای آسیایی و آفریقایی آمریکا را شکست داده است.

جرمی لیسوبا عضو پارلمان جمهوری کنگو در خصوص روابط قدرت های بزرگ جهان با کشورهای آسیایی و آفریقایی می گوید: «قدرت های بزرگ هرکدام به روش خاص خودشان تلاش می کنند کشورهای آفریقایی و آسیایی را جذب کنند اما بر خلاف قرن گذشته اینبار جذب کشورها به صورت اجباری و تحت فشار نخواهد بود بلکه هر کدام از ما حق انتخاب داریم و می توانیم در خصوص روابط برون مرزی و تعاملات بین المللی بر اساس منافع خودمان تصمیم گیری کنیم. روسیه این مسئله را فهمیده اما ظاهرا غریبی ها نمی خواهند آن را درک کنند».

لیسوبا اضافه کرد: «آفریقا نه مداخله ای در جنگ اوکراین دارد و نه با تحریم های غربی ها علیه روسیه همراه می شود. بسیاری از کشورهای آسیایی هم حاضر به مشارکت در این تحریم ها نشدند. غربی ها باید بفهمند که کشورهای در حال توسعه تناقض های زیادی در رفتار و نحوه تعامل آنها می بینند و به بلوک غرب اعتماد ندارند».

در همین حال میک والاس عضو ایرلندی پارلمان اروپا هم به تازگی از مخالفت شهروندان اروپایی با تحریم روسیه خبر داده است. والاس در این خصوص در صفحه شخصی خودش نوشت: «بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از جانب پارلمان اروپا در ماه ژوئن گذشته بیش از 70% شهروندان اروپایی خواستار برقراری صلح هستند و از تحریم های وضع شده علیه روسیه حمایت نمی کنند».

پولتیکو همچنین می نویسد: «مشخص نیست چرا والاس از آمار و نتیجه نظرسنجی های جدیدتری استفاده نکرده شاید به این دلیل که رهبران اروپایی و واشنگتن از نتایج نظرسنجی های جدیدتر می ترسند. معادلات جهانی به خوبی نشان می دهد که اتفاقاتی همچون توافق ایران و عربستان با وساطت چین مصداق خروج اختیار خاورمیانه از دست آمریکا و کشورهای غربی است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها