درخواست پژمانفر از دولت درباره واردات خودروهای کمتر از ۵ سال

کد خبر: 1213156

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم اظهار داشت: با توجه به مزایای مثبت واردات خودروهایی با عمر کمتر از ۵ سال، مصوبه مجلس در مورد واردات این نوع خودروها در هیات دولت پیگیری شود.

درخواست پژمانفر از دولت درباره واردات خودروهای کمتر از ۵ سال

نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (سه شنبه 15 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از حذف موضوع واردات خودروهای با عمر کمتر از 5 سال از لایحه بودجه 1402 گفت: در قانون بودجه مصوبه ای در مجلس وجود داشت که به دولت اجازه داده می شد که خودروهای با عمر کمتر از 5 سال وارد کند و شورای نگهبان نیز ایرادی به آن نگرفت، اما هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت این مصوبه را حذف کرد! و به دلیل محدودیت زمان، امکان اینکه ما بتوانیم آن را در صحن مجمع پیگیری کنیم، وجود نداشت.

وی افزود: مسئله اساسی ما در خودرو موضوع عرضه و تقاضا است و این بدان معناست که به اندازه تقاضا، عرضه وجود ندارد و طبیعتاً ما باید این مسئله را حل کنیم و این تقابل ایجاد شده که از یک طرف ما محدودیت در واردات خودرو ایجاد می کنیم و از طرف دیگر مشکلاتی در عرضه داریم، شرایط را به وضعیت نابسامان امروز در حوزه خودرو رسانده است. ما در مصوبه مجلس عمر 5 ساله در واردات خودرو در نظر گرفته بودیم و با کاری که در این موضوع می شد عطش بازار گرفته می شد، همچنین تنوع خوبی نیز در بازار ایجاد می شد و شاهد کاهش مصرف سوخت، کنترل آلودگی، کاهش سوانح جاده ای و سایر مسائل بودیم، لذا تقاضا دارم این مسئله در هیات دولت مطرح شود و از طریق هیات دولت این موضوع دنبال شود./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها