نماینده مجلس: بخش های تورم زای بودجه حذف یا اصلاح شد

کد خبر: 1213254

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت قانون بودجه ۱۴۰۲ را آن طور که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است عملی کند شاهد مهار تورم در کشور خواهیم بود.

 نماینده مجلس: بخش های تورم زای بودجه حذف یا اصلاح شد

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را حول محور اقتصاد نامگذاری می کنند که با ابراز تاسف قصور، کوتاهی و بی توجهی دولت ها قبل به نامگذاری سال ها سبب شده تا در این روزها شاهد وضعیت اسف بار اقتصادی در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: روزی که مقام عظمای ولایت اقتصادی مقاومتی و تولید را مطرح کردند اگر دولت ها با یک برنامه ریزی مدون به سمت عملی کردن اقتصاد مقاومتی می رفتند امروز کشور برای تامین نهاده های دامی احتیاج به واردات آن نداشت.

وی با اشاره به تذکرها بسیار رهبری نظام در زمینه برداشتن موانع از سر راه تولید خاطرنشان کرد: همین بی توجهی ها به فرمایشات و تذکرات رهبری نظام سبب شد تا شاهد افزایش تورم در کشور باشیم و مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری کنند.

به گفته نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اگر بی توجهی ها به نامگذاری امسال نیز همانند سال های قبل ادامه یابد نمی توان مهار تورم را شاهد بود.

اسحاقی مهار تورم را زنجیره افزایش تولید و افزایش تولید را حلقه واسط مهار تورم دانست و ادامه داد: مخاطب مقام عظمای ولایت در نامگذاری سال هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه است.

وی با دفاع از مجلس شورای اسلامی و درک درست دغدغه های مقام معظم رهبری تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی به واسطه درک درست دغدغه های رهبری نظام قبل از نامگذاری سال ۱۴۰۲ با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید شاهد تصویب قانون تسهیل کسب و کارها بودیم.

بخش های تورم زای بودجه حذف یا اصلاح شد

همچنین بودجه ۱۴۰۲ به گونه ای در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که هر جا که کارشناسان اعلام کردند تصویب این بخش سبب تورم می شود آن بخش اصلاح یا حذف شد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان این که سقف درآمدی دولت در بودجه امسال از سوی مجلس شورای اسلامی تا حدودی کنترل شد تا شاهد هزینه های اضافی نباشیم افزود: اگر دولت قانون بودجه ۱۴۰۲ را آن طور که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است عملی کند شاهد مهار تورم در کشور خواهیم بود.

دولت اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی را ندارد

اسحاقی ادامه داد: به عنوان مثال در بودجه امسال به هیچ وجه به دولت اجازه افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین داده نشده و اگر بنزین گران شود مردم بدانند که دولت خلاف قانون بودجه ۱۴۰۲ عمل کرده است.

وی در پایان به این نکته اشاره کرد که نباید دیگر به سمت برگزاری کنفرانس، همایش، سمینار، کارگروه، تشکیل دبیرخانه و... رفت و تازه اقدام به شروع کاری کرد چرا که قوای سه گانه بعد از ۴۰ سال می دانند که چه باید بکنند و نباید وقتشان را برای تشکیل کارگروه، دبیرخانه و... هدر بدهند.

نماینده قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه باید گام عملی برای تحقق شعار سال بردارند افزود: چون اکنون جنگ دشمن جنگی ترکیبی( اقتصادی و فرهنگی) ست به همین دلیل همگان باید پیروز این میدان جنگ نابرابر باشیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها