ترجمه/ گزارش پولتیکو از سفر رئیس جمهور فرانسه به چین

غربی‌ها روی مکرون حساب نمی‌کنند

کد خبر: 1213344

روزنامه پولتیکو در گزارشی نوشت: با توجه به ناکامی‌های قبلی مکرون برای نقش آفرین در منازعات بین‌المللی، آمریکا و کشورهای اروپایی تردید دارند که سفر مکرون به چین نتیجه‌ای جدی به همراه داشته باشد.

غربی‌ها روی مکرون حساب نمی‌کنند

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه پولتیکو در گزارشی پیرامون سفر آتی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به چین نوشت: «کشورهای غربی چندان روی سفر ماکرون به چین حساب نمی کنند».

در این گزارش آمده است: کشورهای غربی به تحقق اهداف مورد نظر ماکرون ازجمله جلوگیری از نزدیک شدن بیشتر چین و روسیه تردید دارند. با توجه به ناکامی های قبلی مکرون برای نقش آفرین در منازعات بین المللی ازجمله در پرونده هسته ای ایران و جنگ اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی تردید دارند که سفر ماکرون به چین هیچ نتیجه جدی به همراه داشته باشد.

ماکرون تلاش می کند در سفر به پکن شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را قانع کند تا فاصله خودش با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را حفظ کرده و به دنبال وساطت در حل موضوع اوکراین نباشد. با این وجود مکرون ابزارهای لازم برای وارد آوردن فشار به چین و یا نفوذ در معادلات بین المللی بین این کشور و روسیه را در اختیار ندارد. بر این اساس آمریکا هم توقع ندارد شاهد موفقیت بزرگی در این سفر و مذاکرات دیپلماتیک بین روسای جمهوری فرانسه و چین باشد.

یکی از دیپلمات های فرانسوی معتقد است تعداد روسای جمهوری که توانسته اند روابط و مذاکرات نزدیک و عمیقی با رئیس جمهور چین، شی جین پینگ داشته باشند بسیار اندک است و به تعداد انگشتان دست نمی رسد که البته یکی از آنها قطعا ولادمیر پوتین است. 

همانطور که سال گذشته مذاکرات مکرون با پوتین هیچ نتیجه ای به همراه نداشت انتظار می رود اینبار هم در مقابل طرف چینی با نتیجه ای همراه نباشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها