خبر خاندوزی از پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت

کد خبر: 1213376

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ در مهار تورم و افزایش تولید، این وزارتخانه برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار داده است.

خبر خاندوزی از پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت

سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد درباره مهار تورم گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ در مهار تورم و افزایش تولید، وزارت اقتصاد و دارایی برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار داده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: ابتدایی‌ترینِ آن، تسریع و فراگیر شدن صدور مجوزهای کسب و مار ایت که سال گذشته آغاز شده بود و تا امروز ۲۸۴ هزار کارآفرین و فعالی اقتصادی توانستند مجوز خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های بازارهای سرمایه‌ای کشور برای تامین مالی تولید در کشور است. ما در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت‌های غیردولتی و بورسی را اضافه بر افزایش سرمایه سال ۱۴۰۰ داشته باشیم./ ایرنا

 نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت پررنگ‌تر می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت از دیگر برنامه‌هاست که متأسفانه توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شد و بنای ما با تأکید رئیس‌جمهور این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که ۳۶ شرکت مهم هستند را افزایش دهیم.

 سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری درباره امسال در رشد تولید و مهار تورم، افزایش نقش مردم را در برنامه داریم و وزارت اقتصاد در این‌باره چند برنامه مشخص دارد. ابتدایی‌ترین مورد تسریع و فراگیر شدن سامانه صدور مجوزهای کسب و کار است؛ تا امروز 284 هزار کارآفرین و فعال اقتصادی توانسته‌اند مجوز خود را دریافت کنند.

وی افزود: هم‌چنین استفاده از ظرفیت بازارهای سرمایه کشور برای تأمین مالی تولید را در نظر داریم و در سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت‌های بخش غیردولتی را داشتیم. ضمنا مسئله تأمین مالی بخش‌های غیر دولتی در بازار سرمایه در نظر است که در سال گذشته 90 هزار میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق انجام گرفت و دولت در سال گذشته استقراض کمتری انجام داد و فضا برای فعالان بخش غیردولتی بازتر شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: مقرر شده امسال رئیس سازمان بورس و مدیران مجموعه بازار سرمایه به‌صورت ماهانه به استان‌ها می‌روند تا پروژه‌های استانی که از طرق غیربانکی باید تأمین مالی باید شود، از طریق بازار سرمایه به آن کمک شود.

خاندوزی با بیان اینکه در سال 1401 سه درصد افزایش سهم تسهلیات خرد به مردم و خانوارها را داشتیم و این روند را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در سال گذشته 91 درصد افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه را داشتیم.

وی گفت: پررنگ کردن نقش مردم در مدیریت سهام عدالت از دیگر برنامه‌هاست که متأسفانه توسط دستگاه‌های دولتی انجام می‌شد و بنای ما با تأکید رئیس‌جمهور این است که نقش مردم در مدیریت شرکت‌های سهام عدالت که 36 شرکت مهم هستند را افزایش دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها