اعطای نشانی درجه ممتاز سوریه به سفیر ایران در دمشق

کد خبر: 1213977

رئیس جمهور سوریه یک نشان عالی به سفیر ایران در دمشق داد.

 اعطای نشانی درجه ممتاز سوریه به سفیر ایران در دمشق

 «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نشان شایستگی درجه ممتاز را به «مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق به پاس تلاش‌هایش برای توسعه روابط سوریه و ایران و زحماتش در انجام ماموریت هایش به عنوان سفیر ایران در سوریه، اهدا کرد.

«ایمن سوسان» دستیار وزیر امور خارجه سوریه در مراسم تودیع سفیر ایران در هتل «دامارز» دمشق به مناسبت اتمام ماموریت وی در سوریه نشان شایستگی درجه اول را به وی اهدا کرد.

وی گفت: رئیس جمهور بشار اسد با صدور دستوری نشان لیاقت سوری درجه ممتاز را به سفیر سبحانی به منظور نشان دادن روابط راهبردی دو کشور و به پاس تلاش‌های سفیر در سوریه اعطا کرد.

« سوسان» با قدردانی از نقش مهم سبحانی و تلاش‌های شگرف وی برای تقویت و تحکیم ابعاد مختلف روابط دو کشور و گشودن افق‌های جدید، از مواضع جمهوری اسلامی ایران که قاطعانه در کنار سوریه در مواجهه با جنگ ناعادلانه ای که در معرض آن قرار گرفت ایستاده است و همزمان از آن حمایت اقتصادی کرد، در حالیکه غرب در تلاش است تا اقتصاد سوریه را نابود کند و مردم سوریه را گرسنه نگه دارد، قدردانی کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که روابط سوریه و ایران ریشه تاریخی و مستحکم دارد و مبتنی بر مجموعه‌ای از ارزش‌ها، اصول و مواضع است که مهم‌ترین آنها احترام به حاکمیت دولت‌ها و حق مردم در زندگی و تصمیم گیری ملی مبنی بر منافع و آرزوهای ملت ها و مبارزه با بی‌عدالتی و استکبار می‌باشد.

« سبحانی» پس از دریافت این نشان صمیمانه از رئیس جمهور سوریه برای اعطای این نشان تشکر و قدردانی کرد و آن را انگیزه ای برای ادامه تلاش در جهت تحکیم روابط دوجانبه دانست و از دولت و ملت سوریه و کارکنان وزارت امور خارجه برای همکاری با وی برای اتمام ماموریت خود به عنوان سفیر کشورش تشکر کرد.

سفیر کشورمان در سوریه خاطرنشان کرد: روابط سوریه و ایران عمیق و راهبردی و دارای پیشینه تاریخی متمایز است و در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی همکاری‌های زیادی وجود دارد و عنصر برجسته‌ای در تاریخ روابط دو کشور وجود دارد، که در نقطه‌های عطف تاریخی و در تاریک‌ترین شرایط به کمک یکدیگر شتافتند.

سبحانی با اشاره به همکاری در سطح سیاسی، رایزنی‌ها و سفرهای منظم هیأت‌های دو کشور، امضای تفاهم نامه به نفع دو ملت و همکاری در سطوح چندجانبه منطقه ای و بین المللی، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته 109 هیئت بین دو کشور مبادله شد که همگی نشان از روابط نزدیک بین دو کشور دارد.

در این مراسم تعدادی از سفرا، نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک در دمشق و مدیران ادارات وزارت امور خارجه سوریه حضور داشتند.

همچنین «حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه در دیدار با «مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق به مناسبت اتمام ماموریتش بر اهمیت تداوم پیوندهای محکم میان سوریه و ایران و توسعه آن در همه زمینه ها به ویژه بهداشت و درمان تاکید کرد.

وی از تلاش‌های سفیر ایران در دوره مامورتیش تمجید به عمل آورد و برای او آرزوی موفقیت در انجام ماموریت‌های آتی او کرد.

سفیر ایران در سوریه هم به نوبه خود همکاری سازنده میان دو طرف به ویژه در زمینه بهداشتی را ستود و خواستار تداوم همکاری در همه زمینه ها و توسعه آن در راستای تحقق زندگی بهتر برای دو ملت دوست شد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها