انتخابات امسال مجلس با قانون جدید برگزار می‌شود؟

کد خبر: 1214100

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی ارائه داد.

انتخابات امسال مجلس با قانون جدید برگزار می‌شود؟

سید حمیدرضا کاظمی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس، اظهار داشت: پیش از پایان سال ۱۴۰۱، طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس بررسی و چند ماده از این طرح به تصویب رسید.

وی بیان کرد: از آنجایی که برخی از مواد این طرح دارای ایرادات و ابهاماتی بود، این موارد جهت رفع ایراد به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ارجاع شد تا برطرف شود. کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها نیز در اولین جلسه خود در سال جدید مواردی را که از صحن مجلس ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و اصلاح کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای ۷۰ ماده است، تصریح کرد: تقریباً ۴۰ ماده از این طرح در صحن مجلس بررسی و تصویب شده است و ما تلاش می‌کنیم که هر چه زودتر سایر مواد این طرح هم در مجلس به تصویب شود و این طرح به سرانجام برسد.

کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر تعیین تکلیف می‌شود و به انتخابات امسال مجلس که در اسفند ماه برگزار می‌شود، می‌رسد، اظهار داشت: اگر قبل از بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار گیرد، این طرح به اتمام می‌رسد و در صورت تأیید شورای نگهبان، در انتخابات آتی مجلس لحاظ خواهد شد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها