«فردا» گزارش می‌دهد: راهپیمایی روز قدس مهمتر از همیشه

رژیم اشغالگر، سست‌تر از خانه عنکبوت

کد خبر: 1214662

تابوی اقتدار امنیتی رژیم اشغالگر در هم شکسته و هیچ صهیونیستی در قلب تل آویو ، حیفا یا سایر شهرهای اشغالگران امنت ندارد و بیش از همیشه به پیش‌بینی امام(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی این رژیم نزدیک هستیم.

رژیم اشغالگر، سست‌تر از خانه عنکبوت

گروه سیاست سایت فردا: 44سال از فرمان تاریخی امام خمینی و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس می گذرد. شاید نزدیک ترین یاران امام هم تصور نمی کردند این فرماند و نامگذاری هوشمندانه قریب به یک قرن به مهمترین ابزار رسانه ای در محکوم ساختن جنایات رژیم صهیونیستی و زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین مبدل شود.

برخی بر این باور بودند که راهپیمایی شعارزده قدس تنها مصرف داخلی دارد و مورد توجه مسلمانان در سایر کشورهای جهان قرار نخواهد گرفت اما هرچه گذشت گستردگی و وسعت بی سابقه بزرگ ترین راهپیمایی متحد جهان اسلام در نقاط مختلف کره زمین بر اضطراب و نگرانی حامیان رژیم صهیونیستی افزود تا آنجا که حالا در جای جای کره خاکی راهپیمایی روز قدس به نماد اقتدار و اتحاد جهان اسلام مبدل شده و بیش از هر عامل مردمی ، اجتماعی و فرهنگی دیگری موجب زنده ماندن آرمان فلسطین است.

روز قدس به کابوس صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ، مسجد الاقصی، کرانه باختری و نوار غزه مبدل شده ، در اروپا و آمریکا ، جریان ها و محافل صهیونیستی و حامیان رژیم غاصب را نگران و مضطرب می سازد و در کشورهای عربی گسترده ترین و تاثیرگذارترین تجمع علیه سازشکاران و خیانت کاران به آرمان فلسطین محسوب می شود.

با این وجود آخرین جمعه ماه رمضان سال 1402 متفاوت تر از چهل و سه روز قدس گذشته به نظر می رسد. سرزمین های اشغالی تلخ ترین و بی ثبات ترین دوره تاریخی خودش را سپری می کند حتی در موقعیتی متزلزل تر از ایام جنگ اعراب علیه رژیم اسرائیل.

ساکنان سرزمین های اشغالی که به امید آرزو ، آرامش و امنیت کشورهای خودشان را ترک کرده و آمدند تا با اشغال خانه ها ، شهرها و روستاهای مردم فلسطین زندگی آرامی را آغاز کنند بیش از هر زمان دیگری احساس ناامنی می کنند به شکلی که بر اساس آمار اعلام شده نرخ درخواست گذرنامه های خارجی برای یهودیان ساکن مناطق اشغالی چندین برابر افزایش یافته و آنها بر این باور هستند که آینده ای در این سرزمین ندارند.

پیش بینی امام خمینی در خصوص نابودی اسرائیل و مقام معظم رهبری بر این مبنا که رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نمی بیند بیش از هر زمان دیگری به تحقق نزدیک شده و کشورها همچنین گروه های محور مقاومت در این منطقه به این باور رسیده اند که خانه عنکبوت سست تر از تصور در آستانه فروپاشی است.

 اختلافات داخلی در اسرائیل به سطح ارتش ، خلبانان و نیروی هوایی رسیده و نظامیان صهیونیستی علنا در برابر ماموریت ها اعلام تمرد می کنند در حالی که در سوی دیگر عملیات های گروه های فلسطینی منظم تر و تاثیرگذار تر از هر دوره دیگری دنبال می شود و پلیس اسرائیل اعلام کرده توان مقاومت با این حملات را ندارد.

تابوی اقتدار امنیتی رژیم اشغالگر در هم شکسته و هیچ صهیونیستی در قلب تل آویو ، حیفا یا سایر شهرهای اشغالگران امنت ندارد. در سوی دیگر امید به آزادسازی قدس زنده شده و سربازان مقاومت به این باور رسیده اند که اقتدار پوشالی رژیم اسرائیل ساخته پروپاگاندای رسانه ای غرب بود. 

دولت اشغالگر قدس آسیب پذیر‌تر همسشه است؛ از درون و در پی شدت‌گیری اختلافات سیاسی و بنیامین نتانیاهو که خودش می تواند به اصلی ترین عامل نابودی اسرائیل مبدل شود. رژیم صهیونیستی آسیب پذیر است از بیرون و در صحنه روابط دیپلماتیک و سیاست خارجی ، جایی که حتی دیگر مورد وثوق و اعتماد ایالات متحده هم قرار ندارد. اروپایی ها سیاست ها و رفتارهای فاشیستی این رژیم کودک کش را از حداقل در مقابل چشمان رسانه ها به اجبار محکوم می کنند و پروژه مضحک صلح با نام پیمان آبراهام هم به بن بست رسیده است.

آمریکا برای آشتی اسرائیل با کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان نقشه می کشید اما در نهای سعودی ها هم بازگشت به تعامل و همکاری با ایران را ترجیح دادند و دست دولت ناکام نتانیاهو در این عرصه نیز خالی ماند.

همه این دلایل کافی است برای رسیدن به این حقیقت که آرمان فلسطین زنده مانده و برگزاری با شکوه روز قدس امسال شاید ضروری تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد.

مظلومیت خانواده‌ها، کودکان، نمازگزاران و همه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و نوار غزه مهمترین موضوع مورد توجه در راهپیمایی امسال است که خصوصا در کشورهای غربی و اروپایی می تواند به ابزار موثری برای محکوم ساختن صهیونیست ها مبدل شود.  

 مسلمانان در سراسر جهان روز قدس متفاوتی را در پیش دارند ، امیدوارتر از همیشه به فروپاشی غده سرطانی، پاسدار و استوار در حمایت از مقاومت سربازان قهرمان محور مقاومت ، از غرب سوریه تا جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی.

بازتاب حضور باشکوه مسلمانان در مانور عظیم حق طلبی و حمایت از ملت مظلوم می تواند ضربه تازه ای به پایه های لرزان حکومت کودک کش وارد سازد و موعد نابودی رژیم اشغالگر را نزدیک تر کند، به این امید که به زودی باشکوه ترین راهپیمایی عظیم روز قدس با حضور مسلمانانی از تمامی کشورهای اسلامی و نابودی رژیم اشغالگر در کنار  مسجدالاقصی برگزار شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها