ترجمه/ حامد ابوالعز در یادداشتی مطرح کرد:

روز قدس و تثبیت ضعف بی‌سابقه رژیم اشغالگر

کد خبر: 1215164

یک روزنامه‌نگار فلسطینی نوشت: روز قدس امسال با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سال های دیگر برگزار شد و مسلمانان در کشورهای اروپایی ، کانادا، استرالیا ، کشورهای آسیایی و حتی در ایالات متحده نیز به خیابان ها آمدند و از حقوق ملت فلسطین حمایت کردند.

روز قدس و تثبیت ضعف بی‌سابقه رژیم اشغالگر

گروه سیاست سایت فردا: دکتر حامد ابوالعز، روزنامه نگار فلسطینی نوشت: روز جمعه روز جهانی قدس بود ، روزی که در ایران و کشورهای اسلامی حتی ساکنان مسلمانان کشورهای اسلامی مراسم ویژه ای را در خصوص مسئله فلسطین و دفاع از حقوق ملت فلسطین برگزار کردند. هیچ شهری در ایران نیست که در این روز شاهد حضور مردمانش در خیابان ها برای حمایت از مردم فلسطین نباشد. حتی روستایی در شمال یا جنوب ایران هم نخواهید یافت که در روز قدس مسئله فلسطین را فراموش کرده باشد.

روز قدس امسال با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سال های دیگر برگزار شد و مسلمانان در کشورهای اروپایی ، کانادا، استرالیا ، کشورهای آسیایی و حتی در ایالات متحده نیز به خیابان ها آمدند و از حقوق ملت فلسطین حمایت کردند.

حمایت همه جانبه مسلمانان جهان از مسئله فلسطین اشاره روشنی است به هویت اسلامی و وحدت یکپارچه مسلمانان در تقابل با دشمن صهیونیستی همانطور که در قرآن کریم آمده است:" “وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه”. و این اشاره روشنی است به ضرورت اتحاد جامعه اسلامی آن هم در مسئله حمایت از ملتی مظلوم که حقشان نادیده گرفته شده و به آنها ظلم شده است.

مراسم روز جهانی قدس اینبار همزمان با تغییر قواعد بازی در صحنه امنیتی و میدانی فلسطین برگزار شد ، در شرایطی که دشمن صهیونیستی زنجیره ای از شکست های پیاپی را تجربه کرده و حالا کرانه باختری هم به سپر حفاظتی قدس مبدل شده و نظریه وحدت یکپارچه گروه های مقاومت علیه اشغالگر به مرحله اجرا رسیده است.

تا کنون در خصوص مفهوم وحدت و یکپارچه شدن قوای نیروهای مقاومت موضوعات مختلفی مطرح شده اما در طول 75 سال گذشته به نظر می رسد شاخه های مقاومت نقاط ضعف دشمن اسرائیلی را به خوبی شناسایی کرده اند و بیش از هر زمان دیگری برای پایان دادن به عمر این رژیم آماده هستند.

پس از جنگ 1973 حالا شکل گیری جبهه های متعدد علیه رژیم اسرائیل موجب اضطراب و نگرانی اشغالگران شده به شکل که آنها می دانند گشوده شدن جبهه های متعدد تهدیدی جدی و خطرناک است و به همین دلیل تلاش می کنند از توافق و اتحاد برخی کشورهای مجاور از جمله مصر و سوریه جلوگیری کنند.

اسرائیل به صورت همزمان برای جدا سازی فتح و حماس دو بازوی مقاومت در فلسطین تلاش کرد و در سوی دیگر برای گشودن جبهه تازه ای در منطقه از تروریست ها در سوریه حمایت کرد. تصور رژیم اشغالگر این بود که می تواند سوریه را از محور مقاومت دور کند و با تقویت گروه های تروریستی ریشه حزب الله را در منطقه خشک کند.  

تلاش های رژیم صهیونیستی در این مدت تنها نتیجه عکس داشت. حزب الله به جای آن که از هم پاشیده شود حالا بیش از 150 هزار موشک با توانایی شلیک دقیق در اختیار دارد. آنها هواپیماهای بدون سرنشینی در اختیار دارند که در مواجهه با اسرائیل بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اهداف مورد نظر حزب را محقق می سازد. هواپیماهای بدون سرنشینی که نه در رادارها شناسایی می شوند و نه حتی گنبد آهنین توان مقابله با آنها را دارد. حتی اگر گنبد آهنین موفق به شناسایی این هواپیماها شود میزان هزینه آن برای چنین سامانه ای فراتر از تصور است. قیمت هر هواپیمای بدون سرنشین حدود 10 هزار دلار است در حالی که هر موشک از گنبد آهنین بیش از 62 هزار دلار برای اسرائیل هزینه دارد. 

این هواپیماها با دقت شناسایی و برخورد به هدف در عملیات انتحاری هر سامانه ای را ناکارآمد می سازند و ضربه مورد نظر را با برخورد مستقیم به هدف وارد می سازند.

اینکه گفته می شود برتری نظامی محور مقاومت و ضعف بی سابقه اسرائیل در بخش نظامی معادلات منطقه را دگرگون ساخته به این معنی است که پایان اشغالگر آغاز شده به شکلی که اسرائیل همزمان با روز جهانی قدس تردد هواپیماها در نزدیکی مرزهای لبنان ، سوریه و نوار غزه را متوقف  می سازد.

محور مقاومت در قدس، کرانه باختری ، غزه ، لبنان و سوریه باید برای نبرد آتی آماده باشد ، کسی چه می داند شاید در روز قدس سال بعد پایان اشغالگر را جشن گرفتیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها