خالی‌بندی روزنامه زنجیره‌ای

کد خبر: 1215676

روزنامه زنجیره‌ای آرمان ملی می‌گوید «خواب اصولگرایان از سکوت چریک پیر تعبیر نشد و بهزاد نبوی تصمیم‌ساز انتخابات 1402 است».

خالی‌بندی روزنامه زنجیره‌ای

روزنامه زنجیره‌ای آرمان ملی می‌گوید «خواب اصولگرایان از سکوت چریک پیر تعبیر نشد و بهزاد نبوی تصمیم‌ساز انتخابات 1402 است».

این روزنامه نوشت: «بهزاد نبوی مدتی قبل از ریاست جبهه اصلاحات استعفا داد و دلیل این تصمیم را چنین بیان کرد که «به‌دلیل مشکلات جسمی و همچنین بالابودن سن دیگر امکان حضور در جبهه را ندارم.»، اما جبهه رقیب از این استعفا به نفع خود بهره‌برداری می‌کند. شفافیت در جریان اصلاحات سبب شده ابهامی در فعالیت‌های این طیف نباشد و حامیان این جریان به‌خوبی آگاه باشند که جریان اصلاحات چه برنامه‌هایی برای آینده دارد. اما طیف رقیب وقت خود را به‌جای برنامه‌ریزی برای آینده صرف تخریب رقیب می‌کند و باعلم به اینکه موفقیتی حاصل نخواهد کرد اما سال‌هاست که همین مسیر را می‌روند که نمونه آن داستان‌سرایی درباره استعفای بهزاد نبوی است. بهزاد نبوی از ریاست جبهه اصلاحات کنار رفت، اما او نقش مهمی در تصمیمات اصلاح‌طلبان در آینده دارد.جریان اصلاحات چنین نیست که تصمیمات یک نفره اتخاذ شده و سایرین تبعیت کنند، بلکه دیدگاه‌های مختلفی مطرح می‌شود تا در نهایت بهترین تصمیم اتخاذ شود. طبیعی است که هر موضع داری مخالفانی باشد مانند دیدگاه‌های نبوی که نقدهایی از سوی برخی از اصلاح‌طلبان به آن وارد است اما این نقدها به رسمیت شناخته شده و ساده‌انگارانه است که آن را عامل استعفای نبوی دانست به عبارتی نبوی رفت اما در صف نخست تصمیم‌سازان است. او چهره تازه‌کاری نیست که بهانه تخریب به دست رقیب بدهد».

نویسنده روزنامه آرمان دقیقاً توضیح داده که کدام یک از رقبا یا اصولگرایان نسبت به کناره‌گیری نبوی واکنش نشان داده‌اند. اما اگر به واقعیت‌های تاریخی بنگریم، روشن است که جبهه اصلاحات در چند سال اخیر و با حضور خود بهزاد نبوی و چهره‌‌های مشابه وی به بن‌بست خورد، تا جایی که امثال عارف و موسوی لاری از ریاست و نایب رئیسی «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» (شعسا) پس از انتخابات مجلس سال 1398 استعفا دادند و شعسا از هم پاشید. در دوره انتخابات بعدی نیز گروهی موسوم به ناسا (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به ریاست نبوی تشکیل شد که آن هم به بن‌بست خورد و گرفتار دو دستگی شد. جالب این که در انتخابات مجلس سال 1398، اصلاح‌طلبان سه لیست انتخاباتی ارائه کردند و در انتخابات ریاست جمهوری دو نامزد (همتی، مهرعلیزاده) در گود داشتند اما هر دو در انتخابات به خاطر سرخوردگی و نارضایتی و انزجار شدید مردم نسبت به دولت ائتلافی مدعیان اعتدال و اصلاحات، شکست خوردند. در انتخابات ریاست جمهوری، همین از دست رفتگی گسترده پایگاه اجماعی متوجه شد تا «ناسا» به دو طیف 15 و 16 حزبی تقسیم شود و طیف اکثریت به همراه خاتمی و کروبی و دیگران، از همتی حمایت کنند. اما نامزد مد نظر آنها نتوانست بیش از 2/4 میلیون رأی به دست آورد. این روند موجب اعتراض‌های بعدی به بهزاد نبوی شد، چنان که قبل از آن به عارف شده و به استعفای وی انجامیده بود./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها