قالیباف: باید مشکل ناترازی فصلی گاز حل شود

کد خبر: 1215744

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، گفت: باید حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذخیره‌سازی گاز برای زمان پیک مصرف فصلی صورت گیرد.

قالیباف: باید مشکل ناترازی فصلی گاز حل شود

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی، اظهار داشت: مشکلات فنی در حوزه سرمایه گذاری و موضوعات مربوط به ناترازی باید در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و برنامه هفتم توسعه دنبال کرد.

وی با بیان اینکه باید تعرفه گذاری پرمصرف‌ها مدنظر قرار گیرد، گفت: حرف وزیر نفت این بود که قانون اصلاح شود، در حالی که مشکل در قانون نیست و باید روش اجرا تغییر کند.

قالیباف ادامه داد: زمانی که از ناترازی حرف می‌زنیم، یعنی دو نوع ناترازی سالی و فصلی داریم. ناترازی فصلی با این نوع قیمت گذاری و تعرفه گذاری و با پایه ساختاری فعلی دارای اشکال است که باید برای آن پنج ساختار را پیش‌بینی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این نوع تعرفه گذاری در پیک مصرف و در فصل سرما صورت گرفت که باید اصلاحی در شیوه تعرفه گذاری و ساختار صورت گیرد. این موضوع با برگزاری جلسه کمیسیون انرژی و وزارت نفت قابل بررسی است و با هم می‌توانند به اصلاح ساختار بپردازند.

قالیباف با بیان اینکه باید مشکلات ناترازی فصلی را با ذخیره‌سازی گاز حل کنیم، تصریح کرد: باید حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذخیره سازی برای زمان پیک مصرف فصلی صورت گیرد، بنابراین نیازی به تغییر قانون نیست و باید روش تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال، سال رشد تولید است و بعضاً صنایع ما با قطعی گاز و برق مواجه هستند که اگر این مشکل را حل کنیم، ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد تولید داریم. البته به دلیل مشکل گاز و برق بیشترین فشار به صنعت وارد می‌شود که باید این موضوع در اولویت کاری ما در برنامه هفتم توسعه باشد.

وی اظهار داشت: باید صرفه جویی اصولی، بهینه سازی و هوشمند سازی مدنظر باشد. ما باید به صورت کمی از مصارف اطلاع داشته باشیم نه اینکه با تأخیر یک ماهه اطلاعات به دستمان برسد که برای این مهم، نصب کنتورهای هوشمند و صرفه جویی لازم است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها