دلیل مخالفت بیگی‌نژاد از تشکیل سازمان بازرگانی

کد خبر: 1215958

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بازرگانی به دنبال حل مشکل بازار از مسیر واردات است و این به معنای ارزبری بیشتر و زیان به بخش تولید است.

دلیل مخالفت بیگی‌نژاد از تشکیل سازمان بازرگانی

هادی بیگی‌نژاد درباره تشکیل سازمان بازرگانی، گفت: دولت این موضوع را مطرح کرد و در مجلس با آن مخالفت شد.

وی بیان کرد: زمانی که یک وزیر به مجلس معرفی می‌شود، با نمایندگان مجلس گفتگو می‌کند و در مورد برنامه‌ها به آنها توضیح می‌دهد تا زمینه رأی اعتماد را فراهم کند اما دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی هیچ توضیحی به نمایندگان مجلس نداد که به چه دلیل خواستار تشکیل سازمان بازرگانی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی کارشناسی نمایندگان در مورد تشکیل سازمان بازرگانی، اضافه کرد: نتیجه این شد که تشکیل سازمان بازرگانی مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کند. اگر دولت اهتمام داشت که این موضوع به نتیجه برسد، باید در مورد دلایل طرح این موضوع به نمایندگان مجلس توضیح می‌داد.

وی با اشاره به استدلال مجلس در خصوص مخالفت با تشکیل سازمان بازرگانی، ادامه داد: در مجلس با این موضوع مخالفت جدی صورت گرفت. بخش بازرگانی به دنبال حل مشکل بازار از مسیر واردات است و این به معنای ارزبری بیشتر و زیان به بخش تولید است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون مجموعه تولید، توزیع و نظارت یکپارچه است و وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید تا بازار است و این یکپارچگی سالهاست که در کشور اجرا می‌شود و اکنون دولت به دنبال رد این یکپارچگی و تفکیک این بخش‌ها است.

بیگی‌نژاد تاکید کرد: چنانچه فقط به بازار بدون نگاه به تولید توجه شود، تولیدکننده زیان می‌بیند و برای جبران آن هزینه‌های زیادی لازم است. تجربه سایر کشورها نیز ضرورت یکپارچگی زنجیره تولید تا بازار را تأیید می‌کند./ مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها