سلامی: شهید حجازی نیرویی ویرانگر مقابل اسرائیل بود

کد خبر: 1216287

فرمانده کل سپاه گفت: شهید حجازی یکی از یاران نزدیک شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار سید مقاومت در تقویت حزب الله به عنوان نیرویی تمام‌کننده و ویرانگر در مقابل رژیم صهیونیستی بود.

سلامی: شهید حجازی نیرویی ویرانگر مقابل اسرائیل بود

فرمانده کل سپاه گفت: شهید حجازی یکی از یاران نزدیک شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار سید مقاومت در تقویت حزب الله به عنوان نیرویی تمام‌کننده و ویرانگر در مقابل رژیم صهیونیستی بود.

 سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی ‌در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سیدمحمد حجاز‌ی محبت و وفادای مردم استان اصفهان ‌به شهید و شهادت را ستودنی دانست و اظهار داشت: اصفهان در جهان اسلام به برکت عالمان بزرگ، فق‌های عالیقدر و در میان ملت ایران سرزمینی با فضیلت است.مجاهدان در راه خدا و ستارگان بی غروب سپهر شهادت، شهیدان والا مقام درواقع شاخص‌های برجسته‌ای از شخصیت، اعتبار، منزلت و شرافت یک سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه ‌شهیدان این خطه درخشانند و این استان به برکت 23 هزار شهید در حفاظت از اسلام عزیز و استقلال ایران نقش مهمی داشته است، افزود: مردمان هر سرزمینی معرف حقیقت آن سرزمین هستند و اصفهان از این جهت در جهان اسلام و میان ملت ایران دیاری بافضیلت است و به برکت عالمان و فقها که برخی از آن‌ها در کهکشان پرستاره شهیدان مانند دکتر بهشتی، اشرفی اصفهانی، حاج عبدالله میثمی، مصطفی ردانی‌پور و سایر علمای شهید و فقید همانند خورشید می‌درخشند.

    بیشتر بخوانید

        شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود

فرمانده کل سپاه ‌با بیان اینکه وجود شهیدان خرازی، کاظمی‌ و سرداران بزرگی همچون شهید صفوی، شهبازی، همت، کلاهدوزان و حبیب الهی این استان را به قطعه‌ای از بهشت تبدیل کرده است، تصریح کرد: یکی از مفاخر جاودانه و شخصیت‌های کم نظیر، سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی است که چنین شهیدانی سازندگان تاریخ، مروجان شریعت شهادت، تعلیم‌یافتگان و تعلیم دهندگان جهاد و شهادت به شمار می‌آیند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهید حجازی محصول عمل صالح و عبادت، راز ونیاز با خدا و محصول نماز شب و سیادت در چهره او کاملا واضح بودو از فرزندان رسول خداست، خاطرنشان کرد: از هر زاویه و جهتی که به شخصیت شهید حجازی نزدیک می‌شویم و در مدار جاذبه این شخصیت والا و مومن قرار می‌گیریم جلوه های زیبا و درخشان انسانی و فضیلت‌های الهی را تمام عیار می‌بینیم و عیار این سردار شهید کامل بود.

وی با بیان اینکه این شهید سال‌های سختی را در جهان گذرانده بود و ده‌ها سال با وجود ترکش در بدت پرچم اسلام را بالا نگه داشت و جهاد را احیا کرد و 41 سال لباس دفاع و حفاظت بر تن داشت و از دین خداوند، ارزش‌های الهی و امنیت و عزت و کرامت پاسداری کرد، ادامه داد: خدا به او فرصت داد تا ماموریت و رسالتش را کامل کند و آثار وجودی او در افق‌های دوردست در تمام جغرافیای کشور چه درجنگ چه در نیروی مقاومت بسیج به بسیج این شجره طیبه اصل و ریشه‌های ثابتی بخشید و بسیج را رون قلب‌ها مستحکم کرد و این شجره طیبه را در این سرزمین وسعت بخشید.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این شهید یکی از یاران نزدیک شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار سید مقاومت در تقویت حزب الله به عنوان نیرویی تمام‌کننده و ویرانگر در مقابل رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت: آنچه که شهید حجازی ساخت یک قدرت برای درهم شکستن قدرت‌های جهان بود و این سیمای کسانی است که در شهادت پرچم به دست در افق‌های دور دشمن را در اقصی نقاط می‌بینند و برای آن برنامه دارند.

وی گفت: شهید حجازی حکیم بود و از تفکر و عقلانیت بلند برخوردار بود و با حاکمیت سخن می‌گفت و موقعیت شناس بود و جریانات داخلی دامنه‌های آگاهی داو افق‌های بلند را نشان می‌دهد. همسر این شهید صبور و همراه او سال‌های سخت جهاد را و دوری او از خانواده را تحمل کرد و همیشه چشم انتظار خبر بود.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید حجازی به تعبیر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهید متولد شد و شهادت‌گونه زندگی کرد و مدام در تکاپو بود و شبانه روز فعالیت می‌کرد، خاطرنشان کرد: وقار و لبخندهای آرامش بخش او فراموش نمی‌شد و‌ اضطراب بر او غلبه نمی‌کرد و از عقلانیت و حکمت برخوردار بود؛ شهید حجازی بسیار قابل اعتماد بود و معرفتی عمیق به دین و اسلام و ولایت داشت و آگاهی و درک صحیح او از تحولات خارجی و جریانات داخلی باعث ایجاد افق‌های بلند در نگاهش بود.

وی با بیان اینکه شهید حجازی محصول عمل صالح و‌ عبادت بود، ادامه داد: او زینتی برای اسلام بود و تواضعی جوانمردانه با وجود قدرت داشت که هیچگاه شیفته جایگاه و مقام و‌ پست نشد.‌ او به بسیج اصل و ریشه‌های ثابتی بخشید و بسیج را درون ایمان و قلب‌های مردم مستحکم کرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها