رئیسی:

رئیسی در تماس تلفنی «مهدی المشاط»: ایران از حقوق مردم یمن حمایت می‌کند

کد خبر: 1216411

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفت‌وگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.

رئیسی در تماس تلفنی «مهدی المشاط»: ایران از حقوق مردم یمن حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفت‌وگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در پاسخ به تماس تلفنی «مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن، با تبریک عید سعید فطر به اعضای این شورا و ملت مقاوم و بزرگ یمن، از آزادی جمعی از اسرای یمنی، که در واقع آزاده هستند و نه اسیر، استقبال کرد و آ‌ن را نتیجه مقاومت مردم عزیز این کشور دانست.

رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از نتایج گفت‌وگوهای اخیر در خصوص حل مسائل یمن، گفت: نگران وضعیت انسانی در یمن هستیم، اما امیدواریم با تداوم گفت‌وگوهای سیاسی شاهد آزادی کامل اسرا، رفع محاصره مردم و برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور باشیم.

رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفت‌وگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.

«مهدی المشاط» رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابلاغ سلام اعضای مجلس سیاسی یمن به رهبر معظم انقلاب، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی و ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی جهان اسلام، خداوند بهترین‌ها را برای امت اسلامی رقم بزند.

«مهدی المشاط» همچنین با تبریک موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون در یک سال و نیم اخیر، خواستار تداوم نقش‌آفرینی فعال جمهوری اسلامی در حل مسئله یمن شد./فارس

 دعوت رئیس‌جمهور از رئیس شورای عالی سیاسی یمن برای سفر به ایران

رئیس جمهور ایران ضمن تبریک عید فطر به رئیس شورای عالی سیاسی یمن، از او برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، عصر امروز (جمعه)، با یکدیگر تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، رئیس‌جمهور ایران در این تماس تلفنی ضمن تبریک عید فطر به سران و مردم یمن، جان باختن شماری از مردم این کشور در حادثه دردناک ازدحام را تسلیت گفته است.

براساس این گزارش، رئیس‌جمهور ایران همچنین درباره پایان محاصره یمن، توقف جنگ در این کشور و عدم مداخله در امور داخلی یمن ابراز امیدواری و در عین حال تأکید کرده این ملت یمن هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

رئیس‌جمهور ایران در ادامه با آروزی سفر به یمن و دیدار با مقامات و مردم این کشور، از مهدی المشاط برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

اما در مقابل، رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن ابراز تمایل برای سفر به ایران و دیدار با مردم این کشور، به رئیس‌جمهور ایران برای موفقیت‌های دیپلماتیک اخیر تبریک گفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها