محسنی بندپی: احزاب نقش فعال‌تری در انتخابات مجلس داشته باشند

کد خبر: 1216759

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حضور فعالانه احزاب در انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: باید شرایط در برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم به گونه‌ای پیش برود تا شاهد مشارکت حداکثری مردم بوده و در نهایت بار دیگر دشمن از اجرای برنامه‌های خود در ایران مایوس شود.

محسنی بندپی: احزاب نقش فعال‌تری در انتخابات مجلس داشته باشند

محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام درباره انتخابات گفت: رهبر انقلاب در این دیدار موارد بسیار مهمی را مطرح کردند که یکی از آنها انتخابات بود. ما فکر نمی‌کردیم با توجه به اینکه ۱۱ ماه به موعد برگزاری انتخابات باقیمانده، ایشان توجه همه کارگزاران نظام را به انتخابات جلب کنند.

وی افزود: شاید یکی از علت‌های عمده‌اش آن است که مردم مشارکت حداکثری در انتخابات داشته که اینها همه نشان دهنده مقبولیت عامه حاکمیت برای مردم است. به خصوص با توجه به اینکه ما معتقدیم مردم به صورت مستقیم در انتخابات، نمایندگان مجلس و اعضای مجلس خبرگان و شوراها و رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند و به صورت غیر مستقیم در انتخاب رهبری دخالت دارند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه جلب مشارکت حداکثری از نگاه رهبری موضوع بسیار مهمی بود، افزود: برای جلب مشارکت حداکثری باید رضایتمندی نسبی بین مردم ایجاد کرد که مهمترین آن بهبود وضعیت اقتصادی است. لذا وظیفه مجلس و دولت تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت زندگی مردم است.

محسنی بندپی نقش احزاب را در انتخابات بسیار مهم خواند و گفت: باید احزاب برای گرفتن کرسی‌های مجلس نقش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند چون تا کنون آنها نقش پررنگی نداشتند. انتظار می‌رود در انتخابات امسال احزاب کاندیداهای خود را معرفی کرده و فعالانه و با شور و شوق حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون شورای نگهبان با دقت به بررسی صلاحیت کاندیداها پرداخته است، گفت: انتظار می‌رود در انتخابات مجلس دوازدهم هم بررسی صلاحیت‌ها بر اساس استعلامات گرفته شده از مراجع قانونی باشد و از تصمیم گیری بر روی گزارش‌های مختلف پرهیز شود که بعضا در انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم.

وی در پایان گفت: باید کار کارشناسی برای به اجرا درآمدن فرامین رهبری در انتخابات صورت گرفت تا شاهد مشارکت حداکثری باشیم و دشمن از برنامه‌های خود در ایران همچون گذشته مایوس شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها