سالک: باید جلوی تزریق ناامیدی نسبت به انتخابات را گرفت

کد خبر: 1216767

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: برای تامین مشارکت مطلوب مردم در انتخابات باید بسترهایی که سبب کاهش اعتماد جامعه شده است، به سمت برچیده‌شدن حرکت کند تا از سوی دشمنان به‌عنوان زمینه‌هایی جهت موج‌سواری مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

سالک: باید جلوی تزریق ناامیدی نسبت به انتخابات را گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک  با اشاره به ملزومات برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا در اسفندماه سال جاری اظهار کرد: برای برگزاری پرشور انتخابات باید به چهار معیاری که رهبری انقلاب اعلام کردند توجه داشت، یعنی تامین سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت که اجراشدن هرکدام از این موارد به الزاماتی بستگی دارد. تامین سلامت انتخابات به موضوع اصلاح قوانینی بستگی دارد که در مجلس در حال انجام است و باید به گونه‌ای پیش رود که زمینه کافی برای مشارکت مردم را ایجاد کند.

وی افزود: تامین امنیت انتخابات به این بستگی دارد که اعضای دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی که در این امر دخیل هستند و در مناصب حضور دارند با دلسوزی و شفقت کاری کنند که برای حضور در انتخابات آرامش لازم تامین شود و رسانه‌های گروهی مختلف و صداوسیما این آرامش را برای حضور مردم فراهم سازند که البته انجام این امر هم به مسائل مختلفی برمی‌گردد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:‌ برای تامین مشارکت مردم باید بسترهایی که سبب کاهش اعتماد جامعه شده است، به سمت برچیده‌شدن حرکت کند؛ مسائلی همچون گرانی، تورم و مشکل مسکن که می‌تواند از سوی دشمنان به‌عنوان زمینه‌هایی جهت موج‌سواری مورد سوءاستفاده قرار گیرد تا با این ترفند کلیت انتخابات را زیر سئوال ببرند که چه فایده‌ای دارد مردم رای بدهند و پای صندوق بروند. قوای سه‌گانه وظیفه دارند در فرصت باقیمانده تا انتخابات در هماهنگی بیشتر با یکدیگر در مسیر رفع این مشکلات گام بردارند تا انتخابات در شرایط آرامش ذهنی جامعه و همراه با اعتماد ملی روزافزون برگزار شود.

سالک با تاکید بر این‌که «در زمینه معیار رقابت لازم است از دوقطبی‌کردن جامعه به شدت پرهیز کرد»، گفت: این امری است که اخیراً نیز رهبری انقلاب در دیدار با دانشجویان به آن اشاره کردند. باید بدانیم که دمیدن در تنور دوقطبی‌سازی نه تنها رقابت را تحت الشعاع قرار می‌دهد که مشارکت مردم را هم زیر سئوال می‌برد؛ بنابراین نیازمندیم که زمینه‌هایی برای افزایش انگیزه مردم نسبت به حضور در انتخابات فراهم کنیم تا مانند روز قدس و ۲۲ بهمن شرایطی ایجاد شود که مشارکت مردم را تقویت کند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به وظایف شورای نگهبان در کمک‌کردن به افزایش مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: افزایش مشارکت نیازمند توجه به امر شایسته‌سالاری هم هست و شورای نگهبان هم در این زمینه نقش دارد و می‌تواند به افرادی که شایستگی دارند اما به بهانه‌هایی از صحنه کنار می‌روند، طوری نگاه کند که این مسئله هم به نحو مطلوب حل شود. خوشبختانه به نظر می‌رسد آمادگی و زمینه‌سازی هم برای این مهم انجام شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر این‌که «باید جلوی تزریق ناامیدی نسبت به انتخابات را گرفت»، گفت: تزریق ناامیدی چه از ناحیه بیگانگان باشد و چه از ناحیه برخی جریانات داخلی باید به جد جلوی آن را گرفت. یکی از نقشه‌ها و برنامه‌های اصلی دشمن همین است که اساساً توجه به انتخابات و دغدغه‌مندی نسبت به آن را در جامعه از میان بردارد. در همین زمینه است که نیازمندیم با کمک رسانه‌های ارتباط جمعی و به ویژه صداوسیما با این نقشه مقابله کنیم.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها