ورود امیرعبداللهیان به عمان

کد خبر: 1217122

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به دعوت همتای عمانی و در رأس هیأتی وارد مسقط شد

 ورود امیرعبداللهیان به عمان

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان به این کشور سفر کرده بود، عصر امروز (سه‌شنبه) پنجم اردیبهشت ماه وارد مسقط شد.

وی در بدو ورود به مسقط مورد استقبال مقامات عمانی و علی نجفی سفیر ایران در عمان قرار گرفت. علیرضا عنایتی دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کند.

موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی محور گفت‌وگوهای امیرعبداللهیان در سفر به عمان است.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به مسقط پس از تصدی وزارت امور خارجه است.امیرعبداللهیان ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران  ششم دی ماه ۱۴۰۱ نیز در رأس هیأتی به مسقط پایتخت عمان سفر کرد. حسین امیرعبداللهیان دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سفر یک روزه به مسقط همراهی و در حاشیه این سفر با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه ایران و عمان ۲۸ فروردین ماه در گفت‌وگویی تلفنی درباره مناسبات د‌‌وجانبه و پرونده‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

پیش از این یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سفر سلطان عمان به ایران خبر داده بود. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۱ فروردین ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر سلطان عمان به تهران گفته بود: زمان مناسب برای این سفر انتخاب و اطلاع رسانی خواهد شد. روابط دو کشور دارای وجوه و ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است پس از عمان سفری به لبنان نیز داشته باشد. رسانه‌های لبنانی در این باره اعلام کردند که وزیر امور خارجه ایران در این سفر قرار است  با «نبیه بری» رئیس پارلمان، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان دیدار کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها