افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه در سفر رئیسی

کد خبر: 1217308

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: قرار است در این سفر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه با هدف تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق افتتاح شود.

افتتاح پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه در سفر رئیسی

سید کریم حسینی با اشاره به اینکه دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان فردا انجام می‌شود که این علاوه بر سفرهای موردی بود که رئیس‌جمهور به این استان داشته است، گفت: با توجه به اینکه سفر اول رئیس جمهور به خوزستان در ابتدای دولت سیزدهم صورت گرفت و این سفر مصوباتی برای افتتاح برخی از پروژه‌ها داشت، جلسات مقدماتی با مسئولان دولتی برگزار و مقرر شد که مشکلات استان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام پیگیری شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان بیان کرد: بر این اساس مقرر شد این مشکلات در سفر دوم رئیس جمهور منتقل شود. اولویت اول هم وضعیت آب شرب برای پروژه‌های آبرسانی و اتمام طرح شبکه‌های فاضلاب شهرستان‌های استان به ویژه اهواز و کارون است که مشکلات جدی برای مردم به وجود آورده و مطالبه مردم اتمام این پروژه‌ها است.

حسینی با تاکید بر لزوم اتمام طرح شبکه‌های فاضلاب استان و همچنین رفع مشکل تنش آبی، تصریح کرد: بحث دیگر رفع معضل اشتغال است که مطالبه جدی مردم به ویژه جوانان حل این مشکل بوده که می‌توان از ظرفیت‌های معطل مانده در صنعت استان برای رفع آن استفاده کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برنامه دیگر سفر رئیس‌جمهور به خوزستان اتمام طرح‌های صنعتی به ویژه در صنایع برق، نفت و گاز و فولاد است که پروژه‌هایی افتتاح شده یا فازهای بعدی آن کلید می‌خورد. در حوزه کشاورزی هم اجرای فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در دستور است.

وی اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شود، نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۱ مگاواتی سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک است که انتظار می‌رود با اجرای این پروژه هم بخشی از تقاضای سراسری برق کشور تأمین شده و هم اشتغالزایی رخ داده و در نهایت شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و رونق گردش سرمایه باشیم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها