هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به شیراز سفر کرد

کد خبر: 1217484

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتی از این کمیسیون به شیراز و بازدید از بخش‌ها و شرکت‌های وابسته در صنایع دفاعی خبر داد.

هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به شیراز سفر کرد

 ابوالفضل عمویی در توضیح سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شیراز گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی در چارچوب برنامه‌های نظارتی خود از بخش‌ها و شرکت‌های وابسته در صنایع دفاعی کشورمان در شهر شیراز از جمله مجموعه صنایع فجرشیراز و صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) بازدید کردو در جریان روند تقویت بنیه دفاعی در این دو مجموعه قرار گرفت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با حمیت و جدیت ملی گام‌های موثری در صنایع دفاعی کشور برای تأمین نیازهای نیروهای مسلح برداشته شده و در حوزه‌های مختلف این صنعت پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

به گفته عمویی، در بازدید از صنایع فجر شیراز موضوع تامین تسلیحات متعارف مورد نیاز نیروهای مسلح کشور و در شرکت صنایع الکترونیک شیراز تأمین قطعات الکترونیک تسلیحات مورد استفاده نیروهای مسلح و همچنین تولید تجهیزات مورد نیاز در جنگ الکترونیک بود؛ جمعی از جوانان با استعداد کشورمان پس از تحصیل در رشته‌های مرتبط در شرکت‌های صنایع دفاعی کشور مشغول به کار شده و به دنبال آن نیازهای نیروهای مسلح تامین شده و امکان صادرات بخشی از محصولات فراهم شده است.

وی همچنین گفت: در حوزه صنایع الکترونیک، محصولات مورد نظر در زیردریایی‌ها تا محصولات مورد استفاده در دفاع زمینی و هوا و فضا تولید می‌شود. مهمترین تولیدات این حوزه عمدتا رادارهای پدافندی و رادارهای کنترل و هدایت تسلیحات دفاعی است؛ همچنین از انواع رادارها، تصویربرداری‌های هواپایه و سامانه‌های ناوبری بازدید شد در این مرکز انواع دوربین‌ها و تجهیزات اپتیکی مورد نیاز کشور در این مرکز تولید می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تاکید کرد: پیشرفت در دانش دفاعی کشور، سرریزهایی در حوزه دانش، فناوری و تجاری داشته که باعث شده تحقیقات در این حوزه در حوزه‌های غیرنظامی هم مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشستی با تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم و فرمانده سپاه فجر استان فارس برای بررسی امنیت حرم شاه چراغ پس از حادثه تروریستی ۴ آبان سال گذشته برگزار کردند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها