دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی در لبنان

کد خبر: 1217542

وزیر امور خارجه در دیدار با نجیب میقاتی بر حمایت ایران از ثبات و استقرار در لبنان و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش این کشور تأکید کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با نجیب میقاتی در لبنان

وزیر امور خارجه در دیدار با نجیب میقاتی بر حمایت ایران از ثبات و استقرار در لبنان و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش این کشور تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت در سفر به بیروت با «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری‌های دوجانبه، بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا در بخش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و با توجه به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای همکاری‌ها تأکید کرد.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای حل بحران انرژی و برق در لبنان است و حاضر است تجربیات و کمک‌های فنی خود در زمینه احداث و راه اندازی نیروگاه های برق و نیز تعمیر و نگهداری در این حوزه را در اختیار لبنان قرار دهد.

وزیر امور خارجه همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از ثبات و استقرار در لبنان و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش لبنان مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در ادامه عنوان کرد: مسائل لبنان از جمله انتخاب رئیس جمهور و تکمیل فرآیند سیاسی در این کشور باید توسط خود لبنانی‌ها و از طریق گفت‌وگو و توافق بین جریان‌های سیاسی لبنانی مدیریت و حل شود و کمک ها و ابتکارهای خارجی در صورتی که با حسن نیت همراه بوده و مورد تایید دولت و مردم لبنان باشند، می‌تواند در راستای حمایت از انتخاب لبنانی‌ها و نه دخالت در امور لبنان صورت گیرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار همچنین دیدگاه کشورمان در خصوص تحولات فلسطین، یمن، سودان، افغانستان و اوکراین را تشریح کرد.

نجیب  میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت توصیف کردن مناسبات فیمابین و تشریح وضعیت جاری در لبنان و استقبال  مجدد از توافق اخیر ایران و عربستان، ارزیابی خود را از تاثیرات مثبت این رویداد بر موضوعات منطقه‌ای مطرح کرد.

میقاتی ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و ضمن قدردانی از مواضع سازنده ایران در قبال لبنان، بر اهمیت مناسبات موجود تأکید کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها