واکنش «توانگر» به سخنان اخیر «خاتمی»/ شما باید در مقام «پاسخگویی» قرار بگیرد و نه در کسوت کنشگری مطالبه گر

کد خبر: 1217827

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی خطاب به خاتمی رییس جمهور اسبق گفت: از شما خواهشمندم که با عبرت از تاریخ، پیشنهادات برخی از عناصر مشکوک برای عدم فاصله گزینی صریح با براندازان و جلب نظر آنان با هدف کاهش فشار به جریان اصلاحات را نپذیرید.

واکنش «توانگر» به سخنان اخیر «خاتمی»/ شما باید در مقام «پاسخگویی» قرار بگیرد و نه در کسوت کنشگری مطالبه گر

مجتبی توانگر در واکنش به سخنان اخیر سیدمحمد خاتمی رییس جمهور اسبق درباره نسبت اسلام و جمهوریت در نظرات امام راحل گفت: اخیرا جنابعالی در قبال وضعیت کشور سخنانی ایراد کردید که برای یادآوری شما و فاصله گیری از وضعیت «دانای کل» نکاتی را خدمتتان عرض می کنم.

وی توضیح داد: در رفتارشناسی سبک سیاست ورزی شما ایراد این سخنان به منزله بازاریابی سیاسی سیاه است. طنز تلخ دوران ما این است که جنابعالی در قامت تبیین گر و تفسیرکننده اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) برخاستید و با  ارایه تصویرسازی هراسناک از «حکومت اسلامی» و تفکیک غرض‌ورزانه آن با «جمهوری اسلامی» راهبرد قدیمی ولی مستمر دشمنان انقلاب اسلامی ادامه می دهید؛ ای کاش شما یادآور سخنان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر جدیت برای تشکیل حکومتی مبتنی بر قوانین و موازین اسلامی بودید. مسلما در روش شناسی واکاوی اندیشه سیاسی اندیشمندان و رهبران سیاسی خاطره‌بازی فاقد پذیرش است. از جنابعالی خواهشمندم به جای اینکه در مورد اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) تک گویی بفرمایید؛ با احترام به مباحثه علمی، مناظره پیرامون آن را با صاحب نظران پذیرا باشید.

نماینده تهران ادامه داد: در مقطع بروز آشوب ها در برخی از مناطق کشور که شدت رفتارهای خشونت آمیز و غیرقانونی آن شایان توجه بود؛ سکوت کردید و هیچگونه مرزبندی جدی و اثرگذار با عناصر آشوب آفرین نداشتید هرچند رفتارهای شما در اغتشاشات ۱۳۸۸ فراموش نشده اما برخلاف عزلت‌نشینی شما برای صیانت از «آرمان حضرت روح الله» یعنی جمهوری اسلامی، آرمان علی وردی و روح الله عجمیان جان دادند و باز هم شما سکوت را ترجیح دادید و جلادان به تعبیر شما «شعار زیبا» را محکوم نکردید. شهدای مدافع امنیت در برابر تهدیدات در قبال جمهوری اسلامی «جانبازی» کردند و شما «خاطره بازی» را ترجیح دادید.

وی اضافه کرد: مسلما اصلاحات علاوه بر «روش» در «بینش» نیز با براندازی تفاوت اساسی دارد؛ هرچند سارقان نام اصلاحات فقط بر «روش» پافشاری می‌کنند تا وجوه شباهت آنان با براندازان مکتوم باقی بماند. از سوی دیگر چگونه از وضعیت امروز جمهوری اسلامی ایران شکوه و گلایه می کنید که جریان شما ۱۶ سال بر سر قدرت حضور داشت و دستاورد آن برای جامعه ایرانی محسوس نبود.

توانگر گفت که واژه اصلاحات برای جریان سیاسی شما فقط اشتراک لفظی با رویکرد سیاسی اصلاح‌طلبانه و تحول آفرین دارد؛ عملکرد نیروهای سیاسی همسو با شما همواره با انسداد سیاسی و منکوب کردن منتقدین همراه بوده است. دوران حضور آقای روحانی در قوه مجریه را فراموش کردید؟ در برابر رهاشدگی دولت و گفتاردرمانی مشکلات سکوت کردید؟ وضعیت اقتصادی کشور در دوران «تکرار» شما چگونه رقم خورد؟ مسلما ایرانیان دلسوز در برابر آلزایمر سیاسی شما صف آرایی خواهند کرد و شما باید با پذیرش مسئولیت سیاسی در مقام «پاسخگویی» به ملت ایران قرار بگیرد و نه در کسوت کنشگری مطالبه گر.

وی در پایان خطاب به خاتمی گفت: از شما خواهشمندم که با عبرت از تاریخ، پیشنهادات برخی از عناصر مشکوک برای عدم فاصله گزینی صریح با براندازان و جلب نظر آنان با هدف کاهش فشار به جریان اصلاحات را نپذیرید./ ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها