نامه‌نیوز به نقل از منصور حقیقت‌پور: خاتمی از نظام عبور نمی‌کند

کد خبر: 1218033

منصور حقیقت‌پور گفت: به نظر من طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند.

نامه‌نیوز به نقل از منصور حقیقت‌پور: خاتمی از نظام عبور نمی‌کند

اخیرا سید محمد خاتمی گفته است زندگی با براندازی زیبا نمی‌شود. بسیاری باور دارند این سخنان خاتمی به نوعی مهیاکردن فضا برای ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات است اما آیا چنین است؟

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من آقای خاتمی را انسان نجیبی می‌دانم که از نظام عبور نمی‌کند. او چارچوب‌های نظام را قبول دارد و حتما اگر نقدی می‌کند برای بی‌احترامی به نظام یا عبور از آن نیست».

او در تحلیل رویکرد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: «تا اینجای کار اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند به یک‌ گفتمان درونی منسجم برسند اما برداشت شخصی من این است که آنها باتوجه به اینکه افراد پخته‌ و کارآزموده‌ای میان خود دارند، با انتخابات قهر نمی‌کنند زیرا می‌دانند قهر با انتخابات به معنای واگذاری زمین بازی به رقیب تمامیت‌خواه است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: «به نظر من طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان در انتخابات حاضر می‌شوند و مطالبات خود را از طریق انتخابات دنبال می‌کنند و امیدوارم‌ رویکردی شبیه به سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰‌ را در پیش نگیرند و بتوانند سرمایه اجتماعی خود را هم تجمیع کنند تا یک انتخابات پر شور را شاهد باشیم».

او در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات پیش رو بار دیگر شاهد پیوند اصلاح‌طلبان و معتدلین‌خواهیم بود، اظهار کرد: «زود است که بگوییم چنین پیوندی شکل‌ می‌گیرد یا نه اما هم‌افزایی‌هایی ممکن است بشود تا جریان اقلیتِ تندرو بار دیگر قدرت را به دست نگیرند».

حقیقت‌پور در پایان درخصوص جلسه افطاری قالیباف با لاریجانی، حدادعادل و ناطق‌نوری گفت: «آن دیدار صرفا جلسه افطاری بود و آقای قالیباف هم کار خوبی‌کرد که زمینه دیدار این افراد را فراهم کرد اما آن دیدار فراتر از یک افطاری ساده نبود و نباید تعابیر سیاسی خاصی از آن بیرون کشید».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها