امام جمعه موقت تهران: فرزندان خود را با حوزه علمیه عجین کنید

کد خبر: 1218130

امام جمعه موقت تهران ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت شهید ایت‌الله سلیمانی گفت: آیت‌الله شهید سلیمانی در عرصه تبلیغ جزء افسران پیروز بود.

 امام جمعه موقت تهران: فرزندان خود را با حوزه علمیه عجین کنید

امام جمعه موقت تهران ضمن عرض تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت شهید ایت‌الله سلیمانی گفت: آیت‌الله شهید سلیمانی در عرصه تبلیغ جزء افسران پیروز بود.

آیت‌الله کاظم صدیقی بعد از ظهر امروز در مراسم یادبود شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در کاشان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت این عالم وارسته اظهار داشت: در اسلام مسئله تبلیغ و تبیین مقدم بر جهاد بنان است و در آیات متعدد تبلیغ و تبیین دین برجسته شده است.

وی افزود: در برخی تفاسیر آمده است جهاد در جبهه جنگ نرم اهمیت بالاتری در جبهه جنگ نظامی و جنگ سلاح‌ها دارد به نحوی که پیامبر اکرم(ص) با تفسیر آیات مربوطه همه برای جهاد از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: آیت‌الله شهید عباسعلی سلیمانی در میدان‌های مقابله با جهل، استکبار، فساد و انحراف حضور داشت و عالم خوش‌فکری بود که یک روز فکر خود را از جبهه جهاد دینی جدا نکرد و از این رو در استان مازندران و شهرستان کاشان برای او عزای عمومی اعلام شد.

وی با بیان اینکه مردم ما همواره پایبند به عقاید دینی خود بودند، گفت: علمای ما همواره سینه خود را سپر کردند و با پیروزی انقلاب اسلامی عالمان عاشق شهادت و اهل بیت(ع) تربیت کردند و زمانی که جنگ هشت ساله تمام شد بسیاری از رزمندگان حسرت به دل داشتند و شهید نشدند و این موضوع یک فرهنگ آرزو شد.

آیت‌الله صدیقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم تصریح کرد: آیت‌الله سلیمانی انتظار شهادت را می‌کشید و با دریافت خبر شهادت این عالم وارسته به سرنوشت وی غبطه خوردم و این نشان می‌دهد ما هم بی‌نصیب نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز علما و حوزویان ما در زمینه شهادت پیشگام هستند، تاکید کرد: هر کجا خون شهیدی بریزد آنجا مسجدی بنا می‌شود و از این رو این مکتب و مکتب عاشورا حسین بن علی(ع) است و از سوی دیگر نیز رزمندگان جوان و نوجوان ما در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند.

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به تقدیم پنج هزار شهید در دفاع مقدس افزود: یکی از عالمان منتظر شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بود که در استان سیستان و بلوچستان مدتی حضور داشتند در حالی که آن منطقه از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است و در تحکیم وحدت بین شیعه و سنی نقش بالایی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه باید برای امام صادق(ع) و امام زمان(عج) سرباز تربیت کنیم، ابراز داشت: امروز صحنه جنگ تبلیغات است و توپ و تانک و سلاح جنگ، امروزه به اندازه تبلیغ اثر ندارد و آشوب‌های اخیر یک جنگ ترکیبی بود که در این جنگ اسلحه نافذ دشمن تبلیغات بود.

آیت‌الله صدیقی ضمن ابراز تاسف نسبت اهانت به چادر گفت: هویت زن ایرانی حجاب بوده و اسلام آن را امضا کرده و در آیات صریح قرآن آورده است در حالی که بیشترین هزینه دشمن به تبلیغات اختصاص پیدا کرده است اما اعتلای پرچم شهادت توطئه دشمنان را خنثی می‌کند و فرهنگ شهادت را تعمیق می‌بخشد.

وی با بیان اینکه فرزندان خود را با حوزه علمیه عجین کنید، تصریح کرد: خداوند زیبایی‌ها را می‌خرد و گناه انسان را زشت می‌کند و اگر چشمه محبت ایمان به جوشش بیاورد آن وقت جهاد در دهان دشمن با سلاح بسیار راحت‌تر می شود.

امام جمعه موقت کاشان تاکید کرد: مرحوم شهید آیت‌الله سلیمانی در سنگر تبلیغ جزء افسران پیروز و با استقامت و در میدان سیاست مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در کاشان و سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت و نباید مجلس خبرگان را کم اهمیت دانست./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها