هشدار اولیانوف به مقامات اروپایی درباره سوءاستفاده از مکانیسم ماشه

کد خبر: 1218272

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با تایید اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برجام، اقدامات تهران را شفاف توصیف کرد.

هشدار اولیانوف به مقامات اروپایی درباره سوءاستفاده از مکانیسم ماشه

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با تایید اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره واکنش تهران در صورت اشتباه محاسباتی غرب درباره برجام و روند مذاکرات، گفت که کشورهای غربی از تجربیات بد گذشته درس نمی‌گیرند.

اخیراً اخباری درباره اینکه برخی از طرف‌های اروپایی با اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد فعال‌سازی مکانیزم ماشه علیه ایران جلساتی را برگزار کرده‌اند، منتشر شد.

سخنگوی وزارت خارجه امروز(دوشنبه) در واکنش به سوالی دراین‌باره و اقدامات مقامات اروپایی علیه برجام، گفت: عدم برگزاری نشست‌های مذاکراتی در مبحث برجام به معنای رکود کامل در این زمینه یا متوقف شدن تلاش‌های دیپلماتیک نیست بلکه مسیر دیپلماسی همچنان باز است و تبادل پیام هم همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: ایران با رعایت خطوط قرمز خودش آماده جمع‌بندی مذاکرات است اما مسیر مذاکره هم برای همیشه باز نخواهد بود. چنانچه طرف مقابل دچار خطای محاسباتی شود به طور دقیق می‌دانند که واکنش ایران چه خواهد بود.

اولیانوف نیز در واکنش به این هشدار نوشت: هیچ شکی نیست که در صورت سوءاستفاده از مکانیسم ماشه، این هشدار به حقیقت خواهد پیوست.

وی افزود: همه چیز قابل پیش‌بینی است چون ایران به طور شفاف عمل می‌کند اما مشکل این است که کشورهای غربی از تجربیات منفی گذشته، درس نمی‌گیرند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها